رئیس اداره استثنایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال‌جاری پیش‌بینی شده که سنجش 14 هزار و 500 نوآموزان بدو تحصیل انجام شود.

 

مریم باغبانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سال‌جاری آغاز شده و در حال انجام است و در سال‌جاری پیش‌بینی شده که سنجش 14 هزار و 500 نوآموزان بدو تحصیل انجام شود که جمعیت 8152 نفر از این جمعیت سنجش شده‌اند.

 

این مسئول ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 56 درصد از جمعیت دانش‌آموزان بدو تحصیل در سال‌جاری تاکنون مورد سنجش قرار گرفته‌اند و این در حالی است که هشت پایگاه برای سنجش دانش‌آموزان در استان زنجان در نظر گرفته شده که از این تعداد پنج پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار است.

 

وی افزود: پیش‌بینی شده است تا 15 مرداد‌ماه فعالیت پایگاه‌های سیار ادامه داشته باشد و 25 مرداد نیز فعالیت پایگاه‌های ثابت پایان می‌یابد.

 

باغبانی با اشاره به اینکه از مجموع نوآموزان مورد سنجش قرار گرفته 771 نفر به مراجع تخصصی ارجاع داده‌ شده‌اند، گفت: بینایی، شنوایی و هوش این دانش‌آموز به صورت تخصصی مورد معاینه قرار خواهد گرفت.

 

رئیس اداره استثنایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از اولیا درخواست می‌شود سنجش فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای سنجش نوآموزان بر اساس تاریخ‌های اعلامی صورت گرفته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.