با عضویت دانشگاه زنجان در مجمع دانش کشاورزی خانوادگی، همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه زنجان با سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) گسترش یافت.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، دانشگاه زنجان به‌عنوان یکی از مؤسسات علمی مهم کشور در بخش کشاورزی، روستایی و منابع‌طبیعی، به عضویت مجمع دانش کشاورزی خانوادگی  درآمده است؛ در واقع با توجه به اهمیت کشاورزی خانوادگی در حفظ امنیت غذایی، میراث‌های معنوی کشاورزی بشر و حفاظت از منابع طبیعی و محیط ‌زیست، همچنین به‌ منظور تقویت نظام‌های کشاورزی خانوادگی در دنیا، سازمان ملل دهه 2019 تا 2029 را به‌عنوان دهه کشاورزی خانوادگی نام نهاده است.


در این راستا، مجمع دانش کشاورزی خانوادگی به‌ منظور جمع‌آوری و تبادل‌ نظر اطلاعات در مورد کشاورزی خانوادگی، از جمله قوانین و مقررات، سیاست‌ها، برنامه‌ها، تجارب موفق، آمارها، پژوهش‌ها، مقالات و دیگر مطالب منتشرشده در سراسر دنیا ایجاد شده است.


خوشبختانه عضویت دانشگاه زنجان در مجمع دانش کشاورزی خانوادگی، زمینه را برای گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی این دانشگاه با فائو در موضوعاتی با مضمون دانش و نوآوری در کشاورزی، توسعه پایدار کشاورزی و موضوعات زیست‌محیطی فراهم می‌کند و در نهایت به همکاری‌های علمی و بین‌المللی با بخش‌های ترویج کشاورزی، مدیریت آب و خاک، تنوع زیستی و منابع طبیعی منجر می‌شود.


به گزارش ایسنا، سازمان ملل متحد در نظر دارد تلاش‌های خود را برای دهه کشاورزان خانوادگی متحد کند و هدف از این دهه، الهام بخشیدن به جامعه بین‌المللی برای ایجاد یک تعهد سیاسی تازه جهت حمایت از کشاورزان خانواده و ایجاد سیاست‌های کشاورزی برای خانواده است. از همین‌رو به صراحت می‌توان اذعان کرد که دهه کشاورزی خانوادگی سازمان ملل متحد یک فرصت فوق‌العاده برای پیشبرد سیاست‌های عمومی توسعه کشاورزی خانوادگی و پیشرفت در جهت اهداف توسعه پایدار است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.