استاندار زنجان تاکید کرد: اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جلسات را پیگیری می‌کنیم.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: در هفته آتی دبیران جلسات ملزم هستند اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جلسات را ارائه دهند و همه مصوبات در بخش‌های مختلف همچون مسکن، اقتصاد مقاومتی، اشتغال، سفرهای شهرستانی و ... با حضور رسانه‌ها بررسی می‌شود.

 

وی بخش مسکن را یکی از حوزه‌های مهم و مورد توجه دانست و گفت: با توجه به اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم به‌شمار می‌رود باید مصوبات جلسه این شورا اجرایی شده باشد.

 

استاندار زنجان به حل مشکلات مربوط به مسکن‌های علوم پزشکی و سایر تعاونی‌ها تاکید کرد و ادامه داد: کمیته سه نفره با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و شهردار زنجان برای فرماندهی کمیته و حل مشکلات تعاونی‌ها تشکیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند در مورد پروژه‌هایی که سال‌های سال به طول انجامیده معترض باشند، تصریح کرد: اگر در شرایط فعلی کشور و وضعیت اقتصادی حاکم بر آن بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه مسکن را اجرایی کنیم، کار بزرگی است.

 

این مسئول یادآور شد: سیستمی را وارد ادارات خواهیم کرد که مردم نیز در تلفن‌های همراه و رایانه‌های خود به آن دسترسی خواهند داشت و در مورد مراجعه خود به ادارات و دستگاه‌ها نظرات و مطالب خود را عنوان می‌کنند.

 

حقیقی با تاکید بر اینکه سرپیچی از دستورات مدیران و مسئولان جایز نیست، تصریح کرد: بزرگ‌ترین آرزوی من این است که کارهای بر زمین مانده از سال‌های گذشته که مشکلات آن‌ها تاکنون حل نشده به سرانجام برسد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه ناملایمات اقتصادی را در افزایش بی‌رویه قیمت مسکن موثر دانست و گفت: در این وضعیت باید تولید مسکن و مدیریت عرضه و تقاضا را به دست بگیریم و تولید مسکن را طوری پیش ببریم که پاسخ تقاضای بازار مسکن را بدهد.


 

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استان زنجان توانست به لحاظ فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برساند، یادآور شد: در این سال‌ها پروژه‌های جدیدی در حوزه تولید انبوه مسکن تعریف نشده اما در حال حاضر در بحث عرضه و تولید مسکن، عزم و اراده جدی در دولت و وزارت راه و شهرسازی به وجود آمده و برنامه‌‌ریز‌های مختلفی را تحت عنوان طرح اقدام ملی آغاز کردند.

 

این مسئول ادامه داد: دولت در این روزها تولید ۴۰۰ هزار واحد در کشور را پیش‌بینی کرده که سهم استان زنجان ۵۰۰۰ واحد در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود که در قالب قانون ساماندهی و حمایت از مسکن قیمت زمین تحت کنترل قرار گیرد.

 

وی به ایجاد پروژه‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: برای تولید بیشتر مسکن، پروژه‌های مشارکتی در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و در استان زنجان نیز زمین‌های خوبی در این راستا شناسایی کردیم. زمین ۵ هکتاری در کوی فرهنگ یکی از پروژه‌‌هایی است که برای ساخت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.


بیات‌منش همچنین تولید مسکن در بافت‌های فرسوده را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: برای ارائه تسهیلات به 2600 واحد در بافت‌های فرسوده، تامین اعتبار شده و در اختیار بانک مسکن قرار گرفته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.