رئیس‌ پلیس راهور استان زنجان با اشاره به وجود 69 نقطه حادثه‌خیز در استان زنجان گفت: بهسازی محور گاوازنگ متولی ندارد.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی‌اصغر شیرمحمدی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: عامل انسانی نقش زیادی در بروز تصادفات دورن و برون‌شهری دارد و می‌توان گفت بیش از 90 درصد تصادفات ناشی از خطای انسانی است.


وی با بیان اینکه نتیجه تخلف تصادف است، عنوان کرد: اکثر متوفیان و مصدومان تصادفات جاده‌ای در سنین کار هستند که این موضوع هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند. در دو ماهه ابتدایی امسال شاهد کاهش تصادفات بودیم اما این روند در خردادماه افزایش یافت.


این مسئول تعداد نقاط حادثه‌خیز شهرهای این استان را 69 مورد برشمرد و گفت: اصلاح هندسی نقاط پرحادثه بار مالی زیادی دارد و احداث تقاطع غیرهم‌سطح یا تملک زمین‌های اطراف در درازمدت جواب می‌دهد اما با نصب سرعت‌کاه و دوربین تا حدودی این ضعف‌ها برطرف می‌شود.


رئیس‌ پلیس راهور استان زنجان به بالا بودن نرخ تصادفات در محور گاوازانگ اشاره کرد و گفت: متاسفانه این محور متولی خاصی ندارد و ارگان خاصی مسئولیت مناسب‌سازی آن را بر عهده نمی‌گیرد.


وی یادآور شد: در سه ماهه نخست پارسال 6 نفر و در سه ماهه نخست امسال 4 نفر در تصادفات رانندگی درون‌شهری جان خود را از دست دادند. امسال 516 تصادف جرحی و 427 تصادف خسارتی به وقوع پیوسته که تصادفات خسارتی 67 درصد رشد دارد.


این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات معادل 17 درصد از آن‌ها ساعت 18 تا 20 اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تحلیل آمارها نشان می‌دهد این موضوع با جوانانی که بدون هدف در خیابان‌ها رانندگی می‌کنند و پایندی کمتری به قوانین و مقررات دارند، رابطه معناداری دارد.


شیرمحمدی ادامه داد: 362 هزار وسیله نوشماره‌گذاری شده و 289 هزار موتورسیکلت نوشماره‌گذاری شده در استان داریم، 150 هزار گواهی‌نامه هوشمند جدید نیز صادر شده است. تعداد خودروهای تک‌سرنشین، صبح‌ها بیشتر در خیابان دیده می‌شود.


وی تصریح کرد: 36 درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، 21 درصد ناشی از عدم رعایت حق تقدم و 8 درصد عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است. 70 درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری بوده و موتورسیکلت‌ها در 13 تصادفات دخیل هستند.


رئیس‌ پلیس راهور استان زنجان یادآور شد: در سال گذشته 2032 دستگاه موتورسیکلت و 803 دستگاه خودرو توقیف شده که امسال تعداد موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی به ترتیب 1742 و 938 دستگاه گزارش شده است.


وی همچنین به طرح اصلاح خطوط اتوبوسرانی در زنجان اشاره کرد و افزود: با این کار از تردد بیش از حد اتوبوس‌ها جلوگیری و به کاهش ترافیک کمک کرده؛ چراکه پیش از این 140 دستگاه اتوبوس به مرکز شهر می‌‌رفت که در حال حاضر این رقم به کمتر از 15 دستگاه رسیده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.