رئیس پلیس راه استان زنجان، با بیان اینکه فرهنگ رانندگی مردم زنجان رضایت بخش نیست، گفت: بیشترین تلفات جانی مربوط به جوانان است.

به گزارش خبرنگار ازنجان، سرهنگ علی اصغر شیر محمدی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلفات جاده‌ای در ایام تعطیل و تابستان، اظهار داشت: عمده تصادفات درون و برون شهری عامل انسانی است.

رئیس پلیس راه استان زنجان، با بیان اینکه 90 درصد تصادفات را با عاملیت انسانی است، ادامه داد: نتیجه تخلفات باعث تلفات مالی و انسانی می شود.

وی، با اشاره به راهکارهای جلوگیری از بالغ بر 16هزار نفری تلفات انسانی با تصادفات جاده ای ، تصریح کرد: تلفات جاده باعث از بین رفتن نیروی مولد کار و تلفات جبران ناپذیر جانی و مالی در جامعه می شود.

سرهنگ شیر محمدی، با اشاره به افزایش تلفات در سال گذشته، ادامه داد: اطلاع رسانی و فرهنگسازی در حوزه پلیس راهور و راه باعث جلوگیری از تلفات خواهد شد.

این مسئول انتظامی دراستان زنجان، با اشاره به افزایش اکثر تلفات جاده ای در خصوص تلفات مالی و جانی و خسارات جرحی، اضافه کرد: در حوزه درون شهر زنجان دارای 69 نقطه حادثه خیز هستیم و متولیان در این زمینه می توانند نقش اساسی داشته باشند.

وی، با بیان اینکه محور جاده گاوازنگ متولی ویژه ندارد، تصریح کرد: می توان با اقدامات و تعریف متولی در این راستا جلوی تلفات را گرفت.

به گفته سرهنگ شیرمحمدی، در برخورد با این موارد پلیس سردر گم است و می‌طلبد که مسئولان و دستگاههای اجرایی زنجان با ارائه راهکارهای ویژه و تعیین زیر ساخت‌های مناسب و استقرار تجهیزات در این مناطق از تلفات جانی و جرحی جلوگیری کنند.

 این مقام مسئول دراستان زنجان، با اشاره به 516 نفری تلفات و مجروحین و کاهش تصادفات خسارتی و فوتی ها ادامه داد: بستن کمر بند ایمنی مهمترین راهکار جلوگیری از تلفات جانی است.

سرهنگ شیرمحمدی، با بیان اینکه بیشترین تلفات جانی مربوط به جوانان است که در هنگام غروب باعث تصادفات می شوند، یادآور شد: فرهنگ رانندگی مردم زنجان رضایت بخش نیست.

به گفته سرهنگ شیر محمدی، قوانین جرائم راهنمایی رانندگی در ایران بازدارنده نیست.

 سرهنگ عباس مظفری، رئیس پلیس راهور نیز در ادامه این نسشت خبری با اشاره به آمارهای مندرج تلفات جاده ای اضافه کرد: در خرداد ماه سالجاری شاهد افزایش تلفات جاده ای بیشتر بودیم.

وی با بیان اینکه بزودی زنجان مجهز به پلیس نامحسوس می شود، ادامه داد: پلیس زنجان برای جریمه کمین نمی کند.

سرهنگ مظفری، با بیان اینکه پلیس استان زنجان دارای عملکرد مطلوب در سطح کشور بوده است، اضافه کرد: اطلاع رسانی و داشتن آگاهی از قوانین از جمله راهکارهای سلامت جامعه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.