رئیس اداره آموزش استثنایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مهارت‌آموزی در خودباوری دانش‌آموزان با نیاز ویژه تاثیر بالایی دارد.


فاطمه باغبانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهارکرد: در حال حاضر فعالیت پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با محوریت فعالیت در رشته‌های مختلف فرهنگی، مهارتی و ورزشی در محل کانون فرهنگی تربیتی باران شهر زنجان آغاز شده است.

 

این مسئول ادامه داد: کلاس‌های مهارتی تابستانی در تقویت خودباوری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، تاثیر بسزایی دارد.

 

وی افزود: تربیت اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان محور فعالیت‌های اداره استثنایی تعریف شده است و بر این اساس همه فعالیت‌های این اداره در راستای تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان انجام می‌گیرد .

 

باغبانی با اشاره به اینکه فعالیت در رشته‌های مختلف فرهنگی، مهارتی و ورزشی در مناطق مختلف استان در قالب 5 پایگاه صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: با توجه به رویکرد تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، باید ابزار مناسب از جمله محل مناسب برگزاری کلاس‌های کانون، استفاده از اساتید مجرب، همکاری با سایر ارگان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های آنان در اولویت‌های مدیران و مسئولان امر قرار گیرد .

 

رئیس اداره آموزش استثنایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت آموزش و پرورش استثنایی در سراسر استان با شعار "آموزش مهارت‌های زندگی خانواده محور" به خدمات‌دهی به  بیش 80 دختر و پسر با نیازهای ویژه می‌پردازد که این فعالیت‌ها در حوزه‌های آموزش تخصصی، مهارت‌آموزی و توانبخشی به مدت 7 هفته و هر هفته 2 جلسه چهار ساعته در موضوعات ریاضی، کامپیوتر، زبان انگلیسی، ایروبیک، صنعت مس، کاشی شکسته، کتیبه سفالی، موسیقی درمانی، نقاشی، چرم‌دوزی و گلیم‌بافی برگزار می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.