به گزارش ایرنا، قاسم محمدی روز شنبه در جلسه بزرگداشت سالروز حماسه سوم خرداد افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت کانون‌های مردمی در پاسداشت حماسه و لزوم توجه به چهارم خرداد /روز مقاومت و پایداری مردم دزفول/ نیز از دیگر ویژگی‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح برای گرامیداشت این روز است.
وی اظهار داشت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، مراسم احیاء شب‌های قدر در مزار شهدا، خاطره‌گویی پیشکسوتان و رزمندگان، جلسه نقد کتاب دفاع مقدس از تولیدات استانی و اجرای طرح سلاله جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌های رزمندگان از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت این روز در استان زنجان برگزار خواهد شد.
محمدی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره و دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس، سخنرانی فرماندهان نظامی و انتظامی در قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها، فضاسازی و تزیین فرهنگی سطح شهر و سردرب دستگاه‌ها، تهیه ویژه‌برنامه‌های خبری از دستاوردهای عملیات توسط رسانه‌ها با معرفی نقش استان در این عملیات و ویزیت رایگان در روستاهای دورافتاده نیز بخش دیگری از برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

** از فرصت ملی در فضای مجازی بهره‌مند شویم
فرماندار زنجان نیز گفت: از شرایط موجود کشور و اوج دشمنی دشمنان باید به عنوان یک فرصت، استفاده کنیم.
رضا عسگری افزود: دشمن از فضای مجازی برای ناامید کردن مردم و ارائه تحلیل غلط به جوانان، سوءاستفاده می‌کند که باید برای مقابله با اقدام دشمنان از فرصت ملی، بهره‌برداری جدی در فضای مجازی کرده و تحلیل دقیق و صحیحی را برنامه‌ریزی و انعکاس دهیم.
وی با تاکید بر تبیین دستاوردهای 4 دهه گذشته، خاطرنشان کرد: باید برای جامعه هدفی مانند دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کنیم که بیشتر در معرض خطر بوده و ما کمتر به سراغ آن‌ها می‌رویم.

** وظیفه آموزش و پرورش، انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه وظیفه این دستگاه، انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌صورت مستمر است، گفت: این انتقال مستمر در جهت تعمیق باورهای دینی و انقلابی بوده و مقطعی نیست و مناسبت‌ها جهت وجه سمبلیک و تاکید است.
ابراهیم رفیعی خاطرنشان کرد: به دلیل ایام پایانی سال تحصیلی، آغاز امتحانات و تعطیلی آخر هفته مدارس به جامعه هدف، دسترسی نداریم اما آموزش و پروش این آمادگی را دارد تا محتوای تولیدی توسط سایر دستگاه‌ها را برای جامعه هدف در فضای مجازی منعکس کند.
وی اظهار داشت: فضای مجازی، هر یک از شهروندان را به رسانه تبدیل کرده و نباید در برابر آن منفعلانه عمل کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی باید به‌صورت تهاجمی عمل شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: 161 شهید و 205 جانباز استان مربوط به عملیات بیت‌المقدس بوده و با توجه به تقارن ایام شمسی و قمری، عملیات رمضان نیز در شب قدر سال 61 اتفاق افتاده که 35 شهید و 64 جانباز استان مربوط به این عملیات می‌باشد.
علی کاظمی خاطرنشان کرد: رزمندگان این عملیات نیز در قالب پیام‌آوران ایثار جهت خاطره‌گویی معرفی می‌شوند.
وی افزود: غبارروبی مزار شهدا تحت عنوان آیین میهمانی لاله‌ها نیز همزمان با سراسر کشور در ساعت 17 روز پنج‌شنبه /2 خرداد/ برگزار می‌شود.
تناسب برگزاری برنامه‌ها با لیالی قدر، استفاده از ظرفیت رزمندگان و ایثارگران نظامی و جهاد سازندگی برای خاطره‌گویی در مدارس، پخش فیلم‌های جنگی و مستند در پایگاه‌های بسیج و مساجد و برگزاری مسابقات ورزشی در سالن‌های ورزشی سرپوشیده استان نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
به گزارش ایرنا، عملیات بیت‌المقدس در سال 61 توسط ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام و منجر به آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد شد.
/6085/9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.