عبدالحسین علی اکبری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 56 دستگاه تردد شمار برخط در جاده های بین شهری استان زنجان و 18 دستگاه نصب شده در ورودی و خروجی راه های استان در مجموع 74 دستگاه بصورت رفت و برگشت، فروردین سال جاری 15 میلیون و 346 هزار و 827 تردد را ثبت کردند.
به گفته وی، بیشترین ترددها در آزادراه زنجان – قزوین و کمترین آن در جاده تکاب - دندی ثبت شده است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: 14 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص دارد در حالیکه میانگین کشوری 10درصد است.
علی اکبری یادآوری کرد: استان زنجان در رتبه هشتم کشور از حیث تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد.
وی ادامه داد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده های استان فروردین امسال 283 وسیله نقلیه در هر ساعت و میانگین کشوری این نرخ 382 مورد بود.
این مسئول، استان زنجان را درخصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده ها در رتبه هفدهم کشوری بیان کرد.
علی اکبری به تلفات رانندگان در جاده ها اشاره کرد و افزود: از دیدگاه آماری از کل ترددهای صورت گرفته در جاده های استان زنجان در فروردین سه درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و 15درصد نیز با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.
به گفته وی، از کل ترددهای صورت گرفته در آزادراه های استان و ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور حدود 17 هزار تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته که کمتر از نیم درصد ترددهای صورت گرفته در این مسیرها است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: این مهم نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.