محمدعلی حمزه پور، روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اداره کل برنامه های متعددی ازجمله همایش پیاده روی را به منظور ترویج و توسعه ورزشهای همگانی برگزار می کند که با استقبال مردم زنجان مواجه می شود.
وی با بیان اینکه شرکت مردم در همایش پیاده روی، نشان از توجه آنان به امر مهم سلامت است، اظهار داشت: این همایش به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، هفته جوان و روز ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.
حمزه پور، هدف از این همایش را که صبح جمعه /30 فروردین جاری/ در منطقه ایل داغی شهر زنجان برگزار شد، ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم و جامعه ذکر کرد.
وی تصریح کرد: این همایش از مقابل بیمارستان آیت الله موسوی تا سینما روباز گاوازنگ زنجان انجام و در پایان به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به برگزاری جشنواره نوروز 98 اشاره کرد و گفت: جشنواره ورزشی طی ایام نوروز و با برنامه ریزی مطلوب و مناسب و با حمایت این اداره کل از هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و به منظور ایجاد شور و نشاط بیشتر در سطح 31 بخش و روستای این استان برگزار شد.
حمزه پور افزود: بیش از 30 هزار نفر از روستائیان در این جشنواره ورزشی که در رشته‌های مختلف ازجمله والیبال، ووشو، فوتبال، فوتسال، کشتی، طناب‌کشی، پیاده روی، مچ اندازی، چوب کشی، هفت سنگ و بدمینتون برگزار شد، شرکت داشتند.
وی اظهار داشت: این جشنواره نوروزی در برخی از روستاها با استقبال خوب و مناسب مردم روستایی مواجه شد.
به گزارش ایرنا، یک خان دوخان، چولنگ آغاج، داژبال، آدقویدی، اوزوک اوزوک، توپ آغاجی، چاتارام، قاچان - قاچان، گل پوچ، هفت سنگ، طناب کشی، کلاه بران، لی لی، یک گل دو گل، پیشیک ملقی، یولداش سنی کیم آپاردی، گیزلن پاچ (قایم باشک) تاخت با اسب، قیقاچ (تیراندازی از روی اسب)، دال پلان، اوخ آتما، (تیراندازی با کمان دوشاخ )، قیش قیش و خروس خروس، اوستام دیدی، هارای جولو، ازجمله بازی های بومی و محلی زنجان است.
در کنار بازی های بومی و محلی رشته های مختلف چون کشتی، والیبال، فوتسال، فوتبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، والیبال، هاکی، بسکتبال، بدمینتون و فوتوالی از جمله ورزش های روستایی فعال در روستاهای این استان است.
پارسال (سال 97) پنج هزار و 372 نفر (چهار هزار و 156 مرد و یک هزار و 216 زن) و سال 96 نیز به تعداد چهار هزار و 638 نفر به صورت رسمی و بیمه شده، تحت پوشش هیات در بخش ورزش روستایی زنجان فعالیت داشتند که از این تعداد، سه هزار و 400 نفر مرد و یک هزار و 238 ورزشکار نیز زن بودند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.