سرهنگ محمدعلی عظیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 10 روز اخیر (25 اسفند سال 97 تا پایان روز پنجم فروردین ماه جاری) در مجموع چهار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سطح جاده های این استان جان باختند که این رقم در مدت مشابه پارسال (97) به تعداد 9 نفر بود.
وی اظهار داشت: طی 24 ساعت اخیر چار مورد تصادف رانندگی جرحی در مسیرهای مختلف ارتباطی این استان اتفاق افتاد که بر اثر آن پنج نفر مصدوم و به منظور درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
عظیمی خاطرنشان کرد: این تصافات رانندگی در آزادراه زنجان - قزوین، و جاده ترنزیت زنجان - خرمدره، زنجان - میانه و زنجان - بیجار، اتفاق افتاد و خسارت هایی نیز به خودروهای درگیر در حادثه، وارد آمد.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر مه غلیظ بر مسیرهای ارتباطی این استان حاکم است رانندگان در آمد و شد دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند.
عظیمی افزود: حاکم شدن این شرایط موجب کاهش دید افقی شده و بهتر است رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کرده و برای جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از رانندگی از چراغ های مه شکن استفاده و از هرگونه شتاب و عجله نیز خودداری کنند.
وی با بیان اینکه این وضعیت از صبح امروز بر استان حاکم شده است، اظهار داشت: به دلیل بارندگی های اخیر، سطح جاده های زنجان لغزنده است و در حال حاضر نیز شاهد بارش باران به صورت مقطعی در برخی از مسیرهای ارتباطی هستیم.
عظیمی یادآور شد: از ساعت 20 دوشنبه شب تا یک بامداد امروز /6 فروردین ماه/ به علت ریزش برف و لغزنده شدن سطح جاده زنجان - طارم، تردد خودروها در گردنه خانچای این مسیر ارتباطی بدون بستن زنجیرچرخ میسر نبود.
وی ادامه داد: عوامل پلیس راه مستقر در این محور ارتباطی به منظور پیشگیری از حوادث راندگی، اجازه تردد به رانندگان را نداده و آنها را به شهر باز می گرداند.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی صورت گرفته مبنی بر بارش برف و باران در مناطق مختلف این استان، امید است رانندگان وسایط نقلیه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در مواقع بارش برف و باران و لغزنده بودن سطح جاده توجه بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در 11 ماه پارسال (97) بیش از 260 نفر براثر حوادث رانندگی در سطح جاده های زنجان جان خود را از دست دادند که اغلب این اتفاق ها نیز به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.