ˈامجد باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 50 درصد بازدید کنندگان موزه تاریخ طبیعی زنجان، مسافران عبوری از
مسیر زنجان و میهمانان نوروزی و قریب 65 درصد نیز کودک و نوجوان بودند.
وی اظهار داشت: این بازدید رایگان چهار روزه، فرصت بسیار خوب و مغتنمی برای مسافران عبوری، میهمانان و شهروندان زنجانی بود تا با گونه های جانوری و گیاهی موجود در موزه تاریخ طبیعی زنجان آشنا شوند.
باقری خاطرنشان کرد: در طی این مدت، کارشناسان و محیط بانان استان زنجان که در محل موزه تاریخ طبیعی حاضر بودند به سوالات بازدیدکنندگان در خصوص تنوع زیستی استان پاسخ دادند و تعداد زیادی برشور و بسته های آموزشی نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، موزه تاریخ طبیعی زنجان طی روزهای یکم تا چهارم فروردین از ساعت هشت صبح تا 14 برای بازدید عموم علاقه مندان به تنوع زیستی زنجان اعم از شهروندان و گردشگران، دایر بود.
موزه تاریخ طبیعی زنجان در روزهای عادی از ساعت هشت صبح تا 14 و جمعه ها نیز از 14 الی 19 پذیرای علاقه مندان است. در طول تعطیلات نوروز سال 96، تعداد پنج هزار و 400 مسفر و میهمان نوروزی و شهروندان زنجانی از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کردند.
در موزه تاریخ طبیعی استان زنجان، 400 گونه مختلف گیاهی، کانی و سنگ های دریایی و جانوری شامل انواع پستانداران، پرندگان، حشرات، پروانه ها و خزندگان به صورت نمونه در معرض دید علاقه مندان به حیات وحش و طبیعت گذاشته شده است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدا جاده قدیم تبریز - زنجان و در محوطه پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­ های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه ­هایی از برخی کانی­ها و سنگهای معدنی موجود در زنجان، سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.