به گزارش ایرنا، فرامرز نیک ‌سرشت روز پنجشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان به تاکید استاندار زنجان بر راه اندازی و تجهیز خانه های جوان در همه شهرستان ها تاکید کرد و افزود: همه فرمانداران موظف هستند در این خصوص برنامه های اجرایی داشته باشند.
وی ادامه داد: در سال آینده دست کم باید یک 'خانه جوان' به صورت رسمی و در شأن جوانان در همه شهرستان های استان وجود داشته باشد.
نیک سرشت با بیان اینکه عمده هدف تاسیس و راه اندازی خانه های جوان، تقویت مهارت های زندگی و آماده کردن جوانان برای ورود به صحنه های اجتماعی است، اظهار داشت: متاسفانه اکنون شاهد یک نوع انفعال در قشر جوان در جامعه هستیم که این اصلا پدیده مطلوبی نیست.
وی به لزوم مشارکت شهروندان برای حل مسائل جامعه تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال سال گذشته در همین بازه زمانی، حداکثر مصرف مرغ دراستان، روزانه 30 تن بوده ولی اکنون در روزهایی تا 70 تن مرغ نیز روانه بازار می شود ولی همچنان با کمبود مواجه می شویم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان تصریح کرد: دولت نمی تواند یک تنه تمام مسائل ریز و درشت جامعه را حل کند بلکه لازم است شهروندان نیز برای حل مشکلات همراهی کنند ولی متاسفانه در این زمینه آموزش های لازم را ندادیم و شاهد همراهی شهروندان نیستیم.
وی با بیا اینکه 26 درصد جمعیت استان زنجان را جوانان تشکیل می دهند، افزود: برنامه های مختص جوانان که توسط دستگاههای اجرایی دراستان اجرا می شود فقط 10 درصد جمعیت جوان این استان را در بر می گیرد که باید ضعف ها در این حوزه با مشارکت و جدیت دستگاهها و مدیران برطرف شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه رشد اجتماعی و مسئولیت پذیری جوانان را زیر بنای اساسی توسعه برشمرد و گفت: توسعه خانه های جوان در مناطق مختلف استان می تواند بستر مناسبی را برای توانمند کردن جوانان فراهم کند.
علی خلیلی افزود: خانه های جوان مراکزی برای حفظ و ارتقای هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان، آموزش مهارت های زندگی، افزایش نشاط جوانان در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی افزود: هم اکنون در اکثر شهرستان های استان فضاهایی با مشارکت فرمانداری ها برای راه اندازی خانه های جوان تامین شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه بر ضرورت نگاه صنعتی به پدیده غنی سازی اوقات فراغت جوانان در استان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر یکهزار فرصت شغلی پایدار در نتیجه اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در زنجان ایجاد شده است.
غلامرضا الهی سرشت با بیان اینکه طی سال جاری یک هزار و 755 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در استان فعالیت داشتند، افزود: در این پایگاه ها نزدیک هفت هزار و 400 برنامه برای مخاطبان اجرا شد.
وی تعداد مخاطبان برنامه های غنی سازی اوقات فراغت طی سال جاری در استان را 23 هزار و 353 نفر اعلام کرد و گفت: استفاده بهینه از ایام فراغت نقش بسزایی در بهداشت روانی افراد دارد، از این جهت فراهم کردن زمینه های مورد نیاز برای ایجاد محیطی نشاط آور برای جوانان متناسب با الگوهای فرهنگی جامعه، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.