به گزارش ایرنا، دکتر سعید هاشم زاده روز دوشنبه درهمایش علمی و تخصصی گردشگری سلامت استان افزود: طی سال های گذشته گردشگری سلامت سومین صنعت درآمدزای دنیا محسوب می شود بطوری که رشد این بخش در 2017 ، 20 درصد اعلام شده است.
وی اظهار داشت: اولین رکن سازماندهی گردشگری سلامت به شناخت خوب، درست و کامل از این حوزه مهم باز می گردد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون گردشگری سلامت به عنوان یک صنعت و رکن مهم در اقتصاد جهانی محسوب می شود بطوری که در مواقعی رتبه های سوم و چهارمی را به لحاظ در آمد بالا به خود اختصاص می دهد.
این مسئول ادامه داد: رشد گردشگری سلامت در سال 2017، 20 درصد بوده و این رقم برای سال 2019 میلادی رشد 25 درصدی متصور شده است.
وی اضافه کرد: این در حالی است چنین رشدی حتی در صنعت هوایپمایی با برندهای معروف جهانی در هیچ سالی رخ نداده است و بر این اساس در کشورمان نیز باید در این صنعت سرمایه گذاری لازم انجام شود.
این مسئول ادامه داد: برای بازاریابی پزشکی برای بیمار ایرانی کارچندانی انجام نشده به دلیل آنکه آشنایی کافی با گردشگری سلامت درکشور وجود ندارد.
وی بیان کرد: برای فعالیت اصولی و آکادمیک در حوزه صنعت گردشگری سلامت باید تفاوت های جذب بیمار ایرانی و خارجی را درک کنیم.
هاشم زاده افزود: توسعه صنعت گردشگری سلامت منوط به ورود و مشارکت فعالانه بخش خصوصی است و تجربه های موفق تر در کشورهایی نظیر اردن، ترکیه و هند این موضوع را بخوبی نشان می دهد.
وی اظهار داشت: دولت های کشورهای یاد شده از بخش های غیر دولتی حمایت های لازم را انجام داده اند و رشد در این حوزه به وقوع پیوسته است.
رئیس اداره گردشگری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زمینه گردشگری سلامت در استان زنجان نیز فراهم شده است گفت: حفاظت مالی و حقوقی بیمار در طی یکساله گذشته مورد توجه قرار گرفته و اعتماد سازی از طریق شفافیت انجام شده است.
هاشم زاده افزود: در گردشگری سلامت به دنبال بیمار وفادار هستند و بر این موضوع تکیه دارند و تحقیقات نشان می دهد که این نوع بیماران، هزینه های پایان سال مراکز درمتنی را کاهش می دهند و این عدد و رقم برای بخش خصوصی اهمیت زیادی دارد.
وی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد 64 درصد بیمارانی که کشورشان را ترک می کنند، پوشش بیمه ای ندارند که این یکی از دلایل مهم رونق گردشگری سلامت است و از طرفی 83 درصد آنها نیز با یک همراه سفر می کنند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.