به گزارش ایرنا، فاطمه کرباسی شامگاه یکشنبه در دیدار شماری از هنرمندان با استاندار زنجان به تشریح عملکرد سال گذشته استان در فعالیتها و شاخصهای مرتبط با حوزه هنر پرداخت.
کرباسی اظهار داشت: اطلاعات این گزارش از سالنامه آماری سال 96 دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استخراج شده است.
وی افزود: بر اساس این اطلاعات، استان زنجان سال گذشته با 78 نمایش تولید شده در بین 31 استان کشور، رتبه 29 را به خود اختصاص داد.
کرباسی ادامه داد: همچنین زنجان از نظر تعداد جشنواره های برگزار شده نیز در سال 96، با چهار جشنواره برگزار شده در رتبه 27 بین استان های کشور قرار گرفت.
وی افزود: سال گذشته زنجان در تعداد برنامه های صحنه ای موسیقی با 81 برنامه در رتبه 24 کشور ایستاد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از نظر تعداد نمایشگاه های هنرهای تجسمی با 43 نمایشگاه برگزار شده، استان زنجان رتبه 28 را در کشور به خود اختصاص داد.
وی افزود: از نظر شاخص تعداد آموزشگاه های آزاد هنری نیز، استان زنجان با داشتن 38 آموزشگاه، رتبه 27 کشور را دارد ولی از حیث تعداد هنرجویان رتبه 15 را به خود اختصاص داده که ارقام بیانگر این است که علاقه مندی به فراگیری هنر در زنجان قابل توجه است.
کرباسی گفت: استان زنجان با داشتن یک سالن سینما، در بین استان های کشور فقط بالاتر از استان ایلام که فاقد سالن سینما است، ایستاده است.
وی افزود: همچنین استان زنجان از نظر تعداد جشنواره های سینمایی نیز با یک جشنواره در ردیف استان های انتهای جدول است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم شرایط فعلی، با مشارکت و همت جامعه هنری استان به سمت مناسب و مطلوبی حرکت کند.
به گزارش ایرنا، در این دیدار شماری از هنرمندان موضوعاتی همچون لزوم سفرهای فرهنگی و هنری استاندار به شهرستان ها، تکمیل و تجهیز فرهنگسراها در برخی شهرستانهای استان، ایجاد فضای مناسب برای اجرای فعالیتهای هنری، تکمیل سال تخصصی تئاتر، احداث نگارخانه های تخصصی و بهره گیری از ظرفیت هنرمندان استان در اجرای برنامه ها را به عنوان بخشی از مسائل و مطالبات خود مطرح کردند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.