علی قره چه لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه افراد سودجو و فرصت طلب از موقعیت پیش آمده استفاده کرده و دست به شکار این حیوانات بی پناه می زنند.
وی اظهار داشت: خاطیان یقین بدانند ماموران یگان حفاظت محیط زیست در صورت اطلاع و یا مشاهده طبق قانون و بدون هیچ اغماضی با آنان برخورد خواهند کرد و علاوه بر جریمه به مراجع قضایی نیز تحویل خواهند شد.
قره چه لو تصریح کرد: در زمستان های سخت که زمین پوشیده از برف و یخ می شود، برخی وحوش علفخوار ازجمله آهوان به دلیل دسترس نبودن علوفه و به منظور تغذیه به ناچار به سکونتگاه های انسان نزدیک می شوند که لازم است افراد، رفتاری مهربانه تر با آنها داشته باشند.
وی افزود: از روستاییان و شهروندان انتظار می رود در صورت مشاهده چنین مواردی، ضمن حمایت از این جانوران پناه آورده به سکونتگاه های انسانی، بلافاصله مراتب را به صورت حضوری به نزدیکترین واحد محیط زیست و پاسگاه محیط بانی و یا از طریق شماره تلفن های 3-33541001 و 09392888657 به این اداره کل اطلاع دهند و از تغذیه دستی آنها و هرگونه اقدام غیرقانونی خودداری کنند.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل در روزهای برف و کولاک در صورت نبود علوفه نسبت به پخش و توزیع علوفه در میان وحوش علفخوار استان اقدام می کند، گفت: در زمان حاضر، دشت آهوخیز سهرین زنجان، از برف پوشیده نیست که در صورت نیاز، اقدام به پخش علوفه خواهد کرد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در برخی زمستانها با توجه به بارش برف سنگین و پوشیده شدن علفزارهای دشت سهرین زنجان، آهوان این منطقه به منظور تغذیه، از علوفه پخش شده توسط عوامل محیط زیست استان زنجان بهره مند می شوند.
امجد باقری افزود: پخش علوفه زمستانی در این زیستگاه با هدف تغذیه بی دغدغه و به منظور جلوگیری از خروج وحوش علفخوار به ویژه آهوان از زیستگاه اصلی و پراکنده شدن و پناه آوردن آنها به مناطق مسکونی انجام می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به سردسیر بودن منطقه و بارش های سنگین برف در فصل زمستان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در فصل تابستان اقدام به تهیه و ذخیره علوفه در انبارها می کند تا درصورت نیاز درمناطق حفاظت شده و شکار ممنوع این استان ازجمله دشت سهرین، طارم، ماهنشان و فیله خاصه، پخش کند.
باقری با بیان اینکه بخشی از علوفه زمستانی وحوش علفخوار استان زنجان با کاشت گندم، جو و یونجه در دشت سهرین که از زمین های تحت مالکیت اداره کل حفاظت محیط زیست است تهیه و تامین می شود، افزود: بخشی نیز با استفاده از اعتبارات اداره کل خریداری می شود.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.