بیتا بدلخانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لازم است هیات های ورزشی، ورزشکاران را برای تشکیل پرونده سلامت به هیات پزشکی ورزشی معرفی کنند.
وی با بیان اینکه تشکیل ندادن پرونده پزشکی به ضرر ورزشکاران است، اظهار داشت: ورزشکارانی که پرونده سلامت در هیات پزشکی ورزشی داشته باشند به صورت فصلی (هر سه ماه) به لحاظ سلامت مورد بررسی، آزمایش و آموزش متخصصان پزشکی ورزشی قرار می گیرند تا در مسابقات پرخطر، کمتر دچار آسیب شوند.
بدلخانی تصریح کرد: اگر ورزشکاران زیر پوشش هیات پزشکی قرار بگیرند علاوه بر ویزیت ادواری از خدمات و تسهیلات درمانی و تخصصی هیات نیز برخوردار خواهند شد.
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: هیات های پزشکی ورزشی به سلامت ورزشکاران توجه ویژه دارند و تلاش می کنند فعالان این عرصه با سلامت کامل در مسابقات حاضر شوند و در صورت آسیب دیدگی نیز دغدغه دریافت خدمات پزشکی نداشته باشند.
بدلخانی افزود: در حال حاضر قریب 47 هیات ورزشی در رشته های مختلف و 173 باشگاه ورزشی در سطح استان زنجان فعال هستند.
وی با بیان اینکه از این تعداد باشگاه ورزشی مختلف 141 باشگاه در شهرستان زنجان و مابقی نیز در دیگر شهرستان های این استان فعال است، ادامه داد: 35 هزار و 697 نفر زیر پوشش بیمه ورزشی هستند که از این تعداد 13 هزار و 895 نفر زن و 21 هزار و 802نفر مابقی نیز مرد هستند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.