حجت الاسلام مسعود صفی یاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اربعین ملهم از رسالت حماسی کاروان اسرای کربلا پس از حماسه عاشورا است که آن را به عنوان یک تکلیف دنبال کردند.
وی ادامه داد: حضور آل الله پس از 40 روز از واقعه عاشورا یک حضور عاطفی و خانوادگی نبود چرا که حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) در طی مدت اسارت ثابت کردند که هدایتگری امت و نجات جامعه از جهالت فلسفه قیام و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) است.
حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه بزرگداشت اربعین نیز باید مبتنی بر 2 مولفه هدایتگری و جهالت زدایی باشد، تصریح کرد: آنچه امروز در حماسه پیاده روی اربعین به عنوان یک پدیده استثنایی و بی بدیل اتفاق افتاده و آن را به یک برند برند جهانی تبدیل کرده، رنگ و بوی این 2 شاخص را دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حماسه پیاده روی اربعین باید بیش از پیش تقویت شود چرا که نمایش یک شور جهانی حسینی است که توامان با شعور و معرفت حسینی جلوه پیدا کرده است.
وی به توصیه های رهبر معظم انقلاب به اعضای ستاد اربعین کشور پیرامون تعمیق معرفتی در این حماسه عظیم اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این سیل خروشان جمعیت علاقه مند که حضور فوق العاده دیدنی و شگفت سازی از خود در پیاده روی اربعین به نمایش می گذارند، با معرفت هر چه بیشتری از این سفر معنوی بازگردند.
حجت الاسلام صفی یاری تصریح کرد: اربعین زمینه یک خیزش جهانی برای دفاع از مبانی اسلام را زیر پرچم هدایت حسینی رقم زده است.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.