احمد بیگدلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فضاسازی های انجام شده پیرامون تصویب و پذیرش معاهده FATF در کشور اشاره کرد و افزود: لازم است آنانی که در این موضوع اظهار نظر می کنند در ابتدا اطلاعات خود را کامل کنند و با تکیه بر اطلاعات موثق و به دور احساسات در باره آن نظر بدهند.
وی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا به معاهده FATF محلق شده اند، اظهار داشت: دادن اطلات غلط به مردم و تحریک احساسات آنان پیرامون الحاق کشور به FATF اشتباه بزرگی است.
نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: من خودم با چند تن از افرادی که اقدام به ارسال پیامک به شماره ام کرده بودند تماس گرفتم و با آنان صحبت کردم.
وی افزود: اغلب افراد بر پایه اطلاعات نادرست حرف هایی از این دست می زدند که با پذیرش معاهده FATF باید سردار سلیمانی را تحویل دشمن دهیم، در حالی که به آنان گفتم سردار سلیمانی شرف ماست و تعجب کردم که عده ای با دادن اطلاعات غلط به مردم چقدر با احساسات آنان بازی می کنند.
بیگدلی با بیان اینکه الحاق به معاهده FATF مانع از قفل شدن مراودات بانکی و پولی کشور با دیگر کشورها است، اظهار داشت: پیش از تصویب این معاهده در مجلس شورای اسلامی، جلسات متعدد کارشناسی با حضور منابع مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اطلاعاتی تشکیل شد و موضوع از ابعاد متعددی مورد بررسی قرار گرفت.
گروه ویژه اقدام مالی (در پولشویی) یا به اختصار اف ‌ای ‌تی ‌اف (FATF)، یک سازمان بین دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار جی ۷ با نگرش به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پولشویی بنیاد شده‌است.
اتحادیه FATF دارای یک دستورالعمل ۴۰ ماده‌ای است که کلیه جنبه‌های مبارزه با پولشویی را در برمی گیرد.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی شانزدهم مهرماه جاری بند نهایی لایحه پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) یعنی الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را پس از ساعت ها بحث و بررسی، تصویب کردند.
این لایحه شامل یک مقدمه، 28 ماده ای و یک پیوست است که جمهوری اسلامی ایران الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را با شروطی پذیرفت.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.