حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز/ پنجشنبه/ این استان بصورت آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای روز/ جمعه/ نیز آسمانی صاف تا قسمتی برای پیش بینی شده که در بعدازظهر با افزایش ابر و در برخی نقاط با وزش باد شدید بین 40 تا 70 کیلومتر همراه خواهد شد.
این کارشناس ادامه داد: بر این اساس طی مدت یاد شده ناپایداری های محلی نیز به شکل بارش های پراکنده در ساعات عصر و شب وجود دارد و روز /شنبه/ نیز ارتفاعات طارم با مه آلودگی همراه خواهد شد.
به گفته این کارشناس، وزش باد شدید (شمال شرق به جنوب غرب،شرق به غرب) طی روز /شنبه/ ادامه داشته و بارش هایی پراکنده رخ خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: دمای هوا از بعداز ظهر/جمعه/ روند کاهشی داشته و طی روزهای /شنبه و یکشنبه/هوای سرد پاییزی حاکم خواهد شد.
به گفته این کارشناس دمای بیشینه استان در مجموع بین 10 تا 15 و دملی کمینه نیز بین چهار تا 6 درجه کاهش خواهد یافت.
سلطانی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته گرماب با هفت و آببر طارم با 35 درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان 23 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می دهد.
وی دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی 24 ساعت گذشته را بین 9 و 28 درجه بالای صفر ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.