به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی کشور در استان زنجان افزود: خسارت بسیاری در این کشور از بابت مدیریت منابع آب دیده ایم و ثمره آن سدهای فاقد ذخایر آبی به شمار می آیند.
وی یادآورشد: اساتید مجرب دانشگاه ها در خصوص پروژه های مختلف نباید از موضع علمی خود کوتاه بیایند.
درویش امیری اظهار داشت: هر زمان که اساتید از مواضع خود کوتاه آمده اند، جامعه دچار مماشات و تعارف شده است.
استاندار زنجان گفت: جمهوری اسلامی نخبگان و فرهیختگان بسیاری دارد که در جوامع جهانی مورد اعتماد و احترام هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی هم باید فنی و قاطع نظر داد و پذیرفت که در حوزه مدیریت روستاها به رغم تمام خدماتی که عرضه شده، به موفقیت دست نیافته ایم.
درویش امیری ادامه داد: امروز اغلب روستاها با مشکل آب مواجه هستند، روستایی بالای 20 خانواری نیست که از نعمت برق برخوردار نباشد و میزان پوشش گازرسانی به روستاها هم به 85 درصد می رسد.
استاندار زنجان گفت: امید می رود با روند کنونی انتقال خطوط گاز، بتوان تا سال 98 تمام روستاهای بالای 20 خانوار را از این نعمت برخوردار کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون روستای فاقد مدرسه و محروم از خدمات بهداشتی و درمانی در این استان وجود ندارد اما روستاییان به شهرها مهاجرت می کنند و حاشیه نشین می شوند.
درویش امیری افزود: طی سال های گذشته، توزیع جمعیتی میان شهرها و روستاها بهم ریخته و اکنون 75 درصد در شهرها و 25 درصد در روستاها ساکن هستند.
استاندار زنجان گفت: با وجود آنکه هزینه زندگی در شهرها به مراتب بیش از روستاهاست، اما همچنان روستاییان راغب به مهاجرت هستند.
وی تاکید کرد: این شبکه 37 هزار نفری دهیاران هستند که باید توجیه لازم را برای روستاییان داشته باشند و بتوانند آن را در خصوص مهاجرت به شهرها، بهره کشی از منابع آبی، ایجاد فعالیت های اقتصادی و تجمیع و مدیریت سرمایه های اندک مجاب و قانع کنند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.