به گزارش ایرنا، استاندار زنجان روز شنبه در آیین افتتاح این مدرسه خیرساز گفت: هم اکنون این استان 360 تشکل، موسسه و خیریه دارد.
اسدالله درویش امیری با بیان اینکه فرهنگ خیرات در جامعه ایران ریشه تاریخی دارد، خاطرنشان کرد: مردم با فرهنگ گذشت، ایثار، خیرات و فداکاری وارد عرصه کار و عمل می شوند.
وی یادآوری کرد: مردم در حوزه های مختلف از ثروت و اندوخته های مادی خود می گذرند و در مسیر دفاع از انسان ها و همنوعان خود هزینه می کنند.
استاندار زنجان گفت: در استان زنجان گذشتن از ثروت و ایثار در زندگی فردی برای پیشرفت و توسعه جامعه و رفع نیازمندی ها نهادینه شده و در حوزه های مختلف قابل مشاهده است.
درویش امیری مدرسه خیرساز غلامحسین مطهری (توفیق سابق) را محصولی ارزشمند برای نسل امروز و آینده جامعه دانست و تاکید کرد: این بنا همراه با تاریخ خواهد ماند چرا که احداث آن بیا دیدگاه تعلیم و تربیت رقم خورده است.
وی اظهار داشت: غلامحسین مطهری یکی از خیرین توانای کشوری است که 13 مدرسه در استان زنجان و 28 مدرسه نیز در استان سیستان و بلوچستان احداث کرده است.
استاندار زنجان گفت: این خیر در بهره برداری هیچکدام از این پروژه ها نبوده و فقط نماینده ای از وی در این مراسم ها حضور داشته است.
درویش امیری اظهارامیدواری کرد که از این مدرسه ثبوتی ها و استاد روزبه ها برخیزند و به جامعه بشری خدمت کنند.
به گزارش ایرنا، مدرسه توفیق زنجان در سال 2099 توسط اولین شهردار زنجان (توفیقی) احداث و در سال 56 تخریب و نوسازی آن انجام شد.
پس از 41 سال این مدرسه توسط غلامحسین مطهری تخریب و در مساحتی4700 متر مربع با 18 کلاس درس و محوطه سازی 2350 متر و با 50 میلیارد ریال آورده این خیر در 24 شهریور سالجاری به بهره برداری رسید.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.