به گزارش ایرنا، حسین رحمانی شامگاه چهارشنبه در دومین جشنواره روستایی استان زنجان افزود: در صورت ایجاد زیرساخت های لازم تلاش می شود شهروندان سلطانیه که در خارج از استان بویژه در پایتخت ساکن هستند به این شهرستان آمده و در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کنند.
وی اظهار داشت: بر این اساس باید به ظرفیت های مناطق استان توجه بیشتری شود و این در حالی است که برای توسعه این شهرستان آنگونه که باید و شاید بودجه لازم در نظر گرفته نمی شود.
این مسئول ادامه داد: شهرداری سلطانیه در سال 46 تاسیس شده وحتی کلانشهرها فاقد این موضوع بودند و می توان گفت نگاه نامادری به این شهرستان شده است.
وی بیان کرد: این شهرستان گنبد سلطانیه، آثار متعدد تاریخی دیگری از قبیل مقبره ملاحسن کاشی، چلبی اوغلی و چشمه شاه بلاغی را دارد که برنامه ریزی لازم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در دست انجام است.
رحمانی افزود: شهرستان سلطانیه از جمله مناطق اصلی گردشگری استان، کشور و جهان محسوب می شود و حضور دانشجویان از کشورهای تایلند،تایوان، ارمنستان و آذربایجان و ترکیه و علاوه بر آن 12 نفر از سفرای خارجی مستقر در ایران بیانگر این موضوع مهم است.
فرماندار سلطانیه خاطر نشان کرد: برای توسعه گردشگری سرمایه گذاری برای اجرای بالن در چمن سلطانیه ، گنبد، چلی اوغلی حتی تمام مناطق مسیر گردشگری در نظر گرفته شده و علاوه بر آن بحث مجتمع خدماتی ، رفاهی و گردشگری ، تالار و رستوران نیز با اعتباری 150 میلیارد نیز توسط سرمایه گذاری احداث خواهد شد.
به گفته این مسئول،شهرستان سلطانیه 30 هزار نفر جمعیت دارد ،که با شمار سلطانیه های خارج از استان به 250 هزار نفر می رسد.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.