شهریار عسکری مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست خوزستان پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان گرد و غبار در ساعت 12 امروز پنجشنبه در اندیمشک 534، دزفول 508، شوش 480 و سوسنگرد 271 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
وی افزود: غلظت گرد و غبار در این ساعت در اهواز 193، بهبهان 173، حمیدیه 164، آبادان 161، امیدیه 134، بندر امام 120و ماهشهر 78 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
اداره کل هواشناسی خوزستان هفته جاری، با توجه به افزایش سرعت وزش باد و وقوع تندباد لحظه ای، در بعضی ساعات روز چهارشنبه و پنجشنبه به صورت موقت احتمال گرد وغبار محلی در نوار غربی، مرکزی و جنوبی استان را پیش بینی کرده بود.
هواشناسی همچنین برای عصر امروز پنجشنبه تداوم گرد و غبار محلی را پیش بینی کرده است.
گرد و غبار با منشا کشور عراق روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت و باعث کاهش شعاع دید در برخی نقاط استان شد.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی ، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
افزایش غلظت گرد و غبار از 2 سال پیش به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.
9770/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.