به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در شورای مسکن خوزستان در محل استانداری افزود:
مسئله مقاوم سازی اماکن روستایی در خوزستان باید مانند بحث اشتغال اولویت قرار گیرد تا به صورت جدی به آن پرداخته شود.
وی گفت: در خوزستان به طور مرتب زلزله رخ می دهد و برخی مناطق مانند گوریه شوشتر مدام در معرض زلزله هستند لذا بحث مقاوم سازی منازل روستاییان باید به طور جدی دردستور کار باشد.
وی افزود:در هر کاری در شهرستان‌ها سستی شود یک بخش آن به فرماندار برمی‌گردد لذا فرمانداران و بخشداران باید پرونده به پرونده اماکن روستایی را دنبال کنند و گزارش بدهند.
استاندار خوزستان بیان کرد: چگونه استان آذربایجان شرقی توانسته میزان سهمیه مقاوم سازی منازل روستایی خود را به طور کامل جذب کند.
وی ادامه داد: شهرداری و بنیاد مسکن برای بیمه نامه مسکن با هماهنگی کامل وارد عمل شوند و بیمه نامه حوادث پیش از صدور پایان کار صادر شود.
وی گفت: با توجه به افزایش اعتبارات مقاوم سازی، فرمانداران هماهنگی کامل را با مدیریت بحران استان برای جذب بقیه این اعتبار داشته باشند.
وی در ادامه گفت:بانک های خوزستان موظف به پذیرش سفته زنجیره ای از روستاییان هستند و اگر برای نپذیرفتن سفته دستور العملی دارند آن را ارایه بدهند تا ما در این باره با معاون اول رییس جمهوری صحبت کنیم.
سفته زنجیره ای نوعی از ضمانت بانکی محسوب می شود که بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی روستاییان می توانند به جای ضامن کارمندی آن را ارایه دهند.
شریعتی افزود: بانک‌ها حق ندارند بیش از آن چیزی که دولت مشخص کرده را به روستاییان تحمیل کنند.
وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات بانک ها در استان به منازل روستایی بیان کرد: اینکه عملکرد بانک مسکن در یک روستا صفر است مایه شرمندگی است.
استاندار خوزستان بیان کرد: بنیاد مسکن خوزستان وظیفه خودش را خوب انجام نداده است چرا که تنها 50 درصد سهمیه وام مقاوم سازی اماکن روستایی را معرفی کرده که به هیچ وجه این میزان برای ما قابل قبول نیست و این ایراد به طور جدی به بنیاد مسکن خوزستان، فرمانداران و بخشداران وارد است.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان نیز گفت:تسهیلات مقام سازی و بلاهای طبیعی تا سال 95 حدود 170 میلیارد ریال بود که پارسال به 440میلیارد ریال رسید و بیش از 50 درصد آن جذب شد.
کیامرث حاجی زاده افزود: پس از زلزله کرمانشاه بیش 100 مورد زمین لرزه حتی به بزرگی 4.5 ریشتر در شهرهای مختلف خوزستان رخ داد و روز گذشته نیز زمین لرزه 4.2 ریشتری در منطقه میانرود دزفول را شاهد بودیم لذا در این برهه ضرورت مقاوم سازی منازل مسکونی به ویژه در روستاها بسیار احساس می شود.
وی ادامه داد: صدور بیمه نامه حوادث پیش از صدور پایان کار برای منازل مسکونی باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان و بر اساس سرشماری سال 95، از 210 هزار و 194 واحد مسکونی در روستاهای خوزستان 136 هزار واحد نیاز به مقام سازی دارند.
12 هزار و 800 سهمیه تسهیلات مقاوم سازی اماکن روستایی برای خوزستان در نظر گرفته شده است.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.