معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 3 بیمارستان دانشکده علوم پزشکی آبادان برای نخستین بار آموزشی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد نوری اظهار داشت: مجوز آموزشی شدن بیمارستان‌‌های شهید بهشتی و آیت‌‎الله طالقانی آبادان و ولیعصر(عج) خرمشهر صادر شد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: پیش از این برای انجام فرآیند‌های آموزشی و تامین هزینه‌ها با مشکل مواجه بودیم و بعد از پیگیری‌ های صورت گرفته این مشکلات مرتفع شد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: پس از دنبال شدن موضوع اعتباربخشی، بازدید‌هایی به منظور تایید شرایط آموزشی شدن بیمارستان‌ های آبادان و خرمشهر انجام شد و در نهایت با امضای لاریجانی از طرف وزیر بهداشت، بیمارستان‌ های یادشده آموزشی شدند.

وی با اشاره به این موضوع که تمامی مجوز های جدید به صورت موقت هستند، خاطرنشان کرد: بعد از یکسال به منظور تمدید این شرایط، بیمارستان‌ های ما ارزیابی خواهند شد.

نوری از مزایای آموزشی شدن بیمارستان‌ها گفت و تصریح کرد: هزینه‌‌های درمانی و بیمارستانی با این اتفاق کاهش پیدا می‌کند و شرایط جذب پزشک، پرستار و نیروی درمانی نیز تسهیل می یابد.

وی با بیان این مهم که با آموزشی شدن بیمارستان‌ها، رشد، توسعه و گسترش با قوانین آموزشی ارتقا پیدا خواهند کرد، گفت: در شرایط جدید امکان ایجاد بخش‌ های تازه و فضا های آموزشی هم فراهم خواهد بود.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: با آموزشی شدن بیمارستان‌ های آبادان و خرمشهر نه تنها هیچ خطری بیمار را تهدید نمی‌کند بلکه استاندارد های درمان بالا می‌رود و نظارت‌ها بیش از پیش می‌شود.

وی با تاکید بر این موضوع که آموزشی شدن بیمارستان‌ های آبادان و خرمشهر گامی بلند در مسیر تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه است، افزود: در حال حاضر تنها دانشکده‌ای در کشور هستیم که 3 بیمارستان آموزشی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.