به همت مرکز بهداشت و درمان شهرستان ایذه همایش تبیین رویکرد های جمعیتی و ازدواج جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایذه، همایش تبیین رویکردهای جمعیتی و ازدواج جوانان در سالن‌ اجتماعات دانشگاه پیام نور و با حضور نعمت الله مقصودی ریاست مرکز بهداشت و درمان، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سخنور و  نجمه احمدی برگزار شد.

نعمت مقصودی در این خصوص اظهار کرد: تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش مهارت‌ های فرزندپروری و تاکید بر آموزش مهارت‌‌های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ و ارزش های اسلامی – ایرانی از سیاست‌های ابلاغی جمعیت رهبر انقلاب است.

وی رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد را یکی از سیاست‌‌های ابلاغی و کارآمد در افزایش جمعیت عنوان کرد.

مقصودی تصریح کرد: افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت فرزندآوریِ سالم و اجتناب از تک فرزندی و همچنین مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول و دوم، از  رویکردهای وزارت بهداشت در تبیین سیاست‌های کلی جمعیت است.

رئیس مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد وزارت بهداشت در افزایش جمعیت، مراقبان سلامت و بهورزان مستقر در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌‌های بهداشت با مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان و تدوین بسته‌‌های آموزشی برای ارتقای آگاهی خانوارها نقش مهمی در تبیین سیاست‌‌های کلی جمعیت را ایفا می‌کنند.

مقصودی در پایان تلاش همه‌جانبه همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها در راستای اجرای رهنمود های رهبر انقلاب در تبیین سیاست‌های کلی جمعیت  را موثر دانست.

IMG_20180514_170714_995IMG_20180514_170711_855IMG_20180514_170707_863

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.