الهام قاضی زاده از فعالان گردشگری شهرستان دزفول در این باره به خبرنگار خبرآنلاین گفت: در نظر داریم ذهن و دیدگاه مردم را نسبت به شایعات بافت قدیم شهر عوض کنیم. اکثر مردم بر این باور بودند که بافت گردی در شب، کار خطرناک و امنیت ندارد ولی این بدور از آداب و فرهنگ مردم شهر دزفول است. مردمی که همیشه درهای منزلشان به روی همه باز  بوده است.

قاضی زاده افزود: با مدیریت آقای یزدی در نظر گرفتیم با توجه به شرایط آب و هوایی گرمسیری منطقه، بهترین زمان برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت مردم در شب است و از این رو اجرای تور را در شب انتخاب کردیم که مورد استقبال همه قرار گیرد.

وی توضیح داد: خیلی از بناهای تاریخی هستند که به دلیل عدم توجه مردم و بازدید، صاحبان آنها بناها را به حال خود رها کردند و در حال تخریب هستند. از این رو اگر این محله ها و مکان ها مورد بازدید توریست ها و گردشگران قرار بگیرند، استفاده های متفاوتی می توان از آنها کرد. مانند کافی شاپ، سفره خانه، رستوران، خانه بومگردی که این امر خود باعث ایجاد اشتغال و حفاظت از بناهای تاریخی می شود.  وقتی مسئولان ببینند که این مناطق مورد بازدید قرار می گیرند رسیدگی به این مناطق را نیز بیشتر می کنند. رسیدگی از قبیل نظافت، روشنایی، نگهبان بافت برای جلوگیری از تخریب و آسیب و ...در کل این حرکت باعث جلوگیری از تخریب بافت قدیم و رونق آن از لحاظ گردشگری و اشتغال زایی است.

46

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 912537
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.