به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز جمعه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی گام نخست طرح اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی شهر حمیدیه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: بخشی از این اعتبار برای اتصال کانال 'ام ال' به کانال شهید چمران به منظور انتقال آب کشاورزی و بخشی نیز برای لایروبی کانال های آبرسانی منطقه هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح بهبود و تامین پایدار آب کشاورزی حمیدیه در 25کیلومتری شمال غرب اهواز را سازمان آب و برق خوزستان انجام خواهد داد افزود: 70درصد اعتبار ارزی این طرح بزرگ تا آبان ماه امسال و 30درصد باقی مانده تا پایان سال 97 جذب خواهد شد.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با اجرای طرح بهبود و تامین پایدار آب کشاورزی 50 هزار هکتار از اراضی حمیدیه ، دغدغه کشاورزان این منطقه ناشی از ناکافی بودن آب برطرف می شود افزود: با اجرای این طرح در طول یک سال ، تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی منطقه افزایش می یابد و نگرانی کشاورزان از ورود زهاب به اراضی کشاورزی مرتفع خواهد شد.

* شبکه فرسوده آب حمیدیه در سه سال آینده تعویض می شود
استاندار خوزستان با اشاره به شروع گام نخست طرح اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی شهر حمیدیه به طول 6 کیلومتر گفت: تا پایان سال 1398 کل شبکه توزیع آب شهر حمیدیه با استفاده از لوله های پلی اتیلن اصلاح می شود.
وی گفت: گام بعدی برای بهبود بیشتر کیفیت آب حمیدیه ، رساندن آب سد دز که در ردیف بهترین آب های کشور می باشد به این منطقه می باشد.
شریعتی با بیان اینکه هم اکنون شهر حمیدیه زیر پوشش طرح آبرسانی طرح غدیر با استفاده آب کرخه می باشد افزود: با انتقال آب سد دز به محل برداشت آب رودخانه کرخه ، چرخه بهبود کیفیت آب شهر 30هزار نفری حمیدیه تکمیل خواهد شد.
استاندار خوزستان در ادامه از تخصیص اعتبار دولتی برای شهرداری حمیدیه به منظور زیباسازی و اجرای طرح های عمران شهری خبر داد.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان به همراه قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف بیمارستان 128تختخوابی شهدای نفت سوسنگرد که قرار است روز یکشنبه هفته آینده با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری برسد دیدن کرد.
وی همچنین از بخش های بیمارستان شهید چمران سوسنگرد واقع در مرکز این شهر بازدید و با تعدادی از بیماران بستری در این مرکز درمانی دیدار و گفت و گو کرد.
شریعتی در نشستی با مدیران بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد و مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ، مسائل و چالش های بهداشت و درمان منطقه دشت آزادگان را مورد بررسی قرار داد.
در این نشست ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی بر ادامه فعالیت بیمارستان قدیمی شهید چمران سوسنگرد تاکید کرد.
در این نشست بنا شد کارگروهی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای ادامه یا توقف فعالیت درمانی بیمارستان شهید چمران سوسنگرد همزمان با افتتاح بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد ، تعیین تکلیف کند.
بیمارستان شهدای نفت که با مشارکت وزارت نفت در سال اخیر پس از 25سال از شروع عملیات اجرایی آن به سرانجام رسید یکی از مجهزترین مراکز درمانی غرب خوزستان محسوب می شود.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.