به گزارش ایرنا سامانه پایش هوای کشور، شاخص آلودگی هوای اهواز را در ظهر روز شنبه 51 و در وضعیت سالم اعلام کرد.
شرایط هوای سالم سبب شد بسیاری از شهروندان اهواز برای بهره مندی از این هوای مطبوع و مطلوب بهاری به بوستان های اطراف رودخانه کارون بروند.
کارون که در روزهای اخیر حال خوشی نداشت با بارش های بهاری اندکی جان گرفت ، میزان شوری آن کاهش و دبی(آورد) آن به لطف بارش های بالادست افزایش یافت.
بارندگی های اخیر در برخی مناطق اهواز ، آبادان و باغملک با وجود اینکه سبب آبگرفتگی معابر عمومی و وارد آمدن خسارت به تاسیسات شهری و برق شد ،با این حال عموم مردم را شادمان و مسرور کرد.
بارش های بهاری که میزان آن در اهواز 11 میلی متر اعلام شده ، سبب خوشحالی کشاورزان و دامداران که سال کم آبی را سپری می کنند شد.
بنا به اعلام رئیس سازمان جهادکشاورزی ، باران های رگباری در چند روز اخیر در استان بخشی از نیاز آبی محصولات کشاورزی به خصوص گندم را تامین کرد.
کیخسرو چنگلوایی ابراز امیدواری کرد با ادامه بارش های بهاری ، بخشی از نیاز آبی کشت بهاره استان تامین و وضعیت مخازن سدهای استان از حالت بحرانی خارج شوند.
بنا به این گزارش بارش های بهاری اخیر در بسیاری از مناطق خوزستان ، ضمن کاهش دمای بین پنج تا 9 درجه ، سبب خاموشی موقت وسایل سرمایشی و کاهش میزان مصرف برق شد.
این در حالی است که از روز دوشنبه هفته جاری با ورود یک سامانه بارشی جدید ، بارش های رگباری و نقطه ای در بسیاری از مناطق خوزستان از سرگرفته می شود.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.