به گزارش ایرنا شهردار اهواز دوشنبه در مراسم یاد شده گفت: اهواز حق دارد که شاهد زیباترین و تاثیرگذارترین پروژه ها در سطح منطقه باشد.
وی گفت: مجسمه ها جزیی از عناصر و مبلمان شهری هستند که نه تنها به غنای بصری شهر و فضای اجتماعی ما کمک می کنند بلکه به عنوان نماد و نشانه ای از فرهنگ غنی قابلیت استفاده دارند.
منصور کتانباف افزود: مجسمه ها از آن دسته عناصر هستند که کارکرد فیزیکی، مفهومی و معنایی دارند از همین رو سازمان زیباسازی شهر اهواز با هدف معرفی و ارتقای جایگاه کلانشهر اهواز و استان خوزستان، به عنوان مهد فرهنگ و هنر سمپوزیم مجسمه سازی اهواز را در سطح بین المللی برگزار کرد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این سمپوزیوم توسعه هنر مجسمه سازی و فراهم آوردن شرایط آفرینش هنری به منظور تجلی میراث تاریخ ایران اسلامی، انتقال تجربه زیبا شناسانه به جامعه، ایجاد فضای تعامل و گفت و گو همراه با افزایش سطح آگاهی عمومی و ورود آثار خلق شده به فضای شهری به عنوان عناصر ماندگار شهری است.
کتانباف گفت: 500 اثر شامل 200 اثر بین المللی و 300 اثر داخلی به دبیرخانه سمپوزیوم مجسمه سازی شهر اهواز ارسال شد که هیات داوران در چندین مرحله بازنگری آثار، 25 طرح را واجد شرایط شرکت در این سمپوزیوم دانستند.
وی افزود: کمیته سیاست گزاری و اجرایی سمپوزیم به منظور ارتقای سطح دانش مجسمه سازی در بین جوانان استان خوزستان از میان دانشجویان علاقه مند به رشته هنر 25 نفر را به عنوان دستیار اساتید شرکت کننده انتخاب کرد تا ضمن کمک به آنها، آموزش ببینند.
بنابراین گزارش، چهارده هنرمند ملی و یازده هنرمند از کشورهای تایوان، بلغارستان، اوکراین و سوریه، عراق، ترکیه و گرجستان در این سمپوزیوم حضور داشتند.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.