به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از ستاد خبری برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ، حجت الاسلام جلیل علی نژاد اظهار کرد: برنامه باب الرضا (ع) در قالب طرح نوروزی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و در راستای تکریم و تعالی زیارت زائران از 'مبدأ تا مبدأ' در ابعاد و جنبه های مختلف مادی و معنوی در اهواز برنامه ریزی و اجرا شد.
وی افزود: این طرح در ایستگاه راه آهن اهواز از اول تا 14 فروردین ماه سال جاری برگزار شد و در مجموع 14 هزار نفر از برنامه های این طرح فرهنگی معنوی بهره‌مند شدند.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خوزستان با بیان اینکه در طول مدت برگزاری این طرح هشت نفر از خادم یاران اهواز و دیگر شهرستان های این استان خدمت رسانی می کردند گفت: برای کودکان برنامه‌هایی همچون مسابقه های هنری در نظر گرفته شده بود.
حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این برنامه را می‌توان آمادگی قبل از سفر و زیارت حضرت رضا (ع) عنوان کرد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نماز جماعت، بیان آداب زیارت از دیدگاه مقام معظم رهبری ، استقبال از مسافرانی که به کشورمان برای زیارت حضرت رضا (ع)آمده بودند و بدرقه زائرانی که به مشهد مشرف می شدند از دیگر برنامه های این طرح بود.
پارسال در دهه کرامت ، خادمان حرم امام رضا(ع) در قالب یک برنامه فرهنگی - معنوی از آسایشگاه ها ، بیمارستان ها ، سرای سالمندان و مراکز نگهداری ایتام و معلولان در شهرهای استان خوزستان بازدید و با شماری از خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم دیدار کردند.
به گزارش ایرنا در تعطیلات نوروزی امسال طرح فرهنگی آرامش بهاری و خیمه های معرفت در حرم امامزادگان و بقاع متبرکه استان خوزستان نیز برگزار شد.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.