به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، عادل دریس افزود:از این میزان 28میلیون و 217 هزار و 628 تن مربوط به تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر امام ، خرمشهر و آبادان بوده که در مقایسه با سال 395 حدود 6 درصد افزایش نشان می دهد.
وی میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در این بازه زمانی را 17 میلیون و 876هزار و 378 تن عنوان کرد و افزود:این میزان در مقایسه با سال 1395 از رشد سه درصدی برخوردار است.

*رشد فزاینده حجم مبالادت ترانزیتی در بندر امام خمینی(ره)
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه برتر این مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده های نفتی در سطح کشور بیان داشت: با ترانزیت بیش از 2 میلیون و 357 هزار و 932 تن انواع فرآورده های نفتی از مرز دریایی این مجتمع بندری، میزان ترانزیت این محمولات با رشد 49 درصدی نسبت به مدت مشابه رسیده است که این موضوع نشان دهنده وجود زیرساخت ها و تجهیزات پیشرفته در پایانه های نفتی این مجتمع بندری برای پذیرش محموله های ترانزیتی فرآورده های نفتی از کشور همسایه است.
دریس با اشاره به رشد پیوسته تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر امام خمینی(ره) و خرمشهر که به دنبال فعالیت خطوط کشتیرانی کانتینری در این بنادرحاصل شده از رشد یک درصدی جابه جایی کالاهای کانتینری به میزان 200 هزار و 838 TEU در پایانه های کانتینری مجهز در بنادر یاد شده خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: با جابه جایی افزون بر 234 هزار و 967 نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه سال 1395 حدود 20 درصد رشد نشان می دهد.
به گزارش ایرنا بنادر استان خوزستان ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری 56 میلیون تن کالا در سال را دارند.
بندر امام خمینی(ره) پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان ، بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران است.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.