دبیر ستاد خدمات سفر نوروز اهواز، از تصویب اجرای برنامه‌های متنوع برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا جلیلی‌نیا اظهار کرد: برنامه‎های متنوعی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است؛ که از جمله آنها می‎توان به برگزاری تورهای رایگان اهوازگردی، برنامه‎های متنوع و نشاط ‎‎‎آور نوروزگاه به مدت 15 شب در خانه تاریخی ماپار و سواحل کارون به همراه جشنواره اقوام و نمایشگاه صنایع دستی در جاده ساحلی از یکم تا 15 فروردین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای استقبال از میهمانان نوروزی برنامه‎هایی نظیر توزیع کاتالوگ، بروشور، سی. ‎دی‎های تبلیغاتی و  نقشه ‎های شهرستان اهواز در ورودی ‎های شهر اهواز تدارک دیده شده است، افزود: بنا است در این ورودی ‎ها ایستگاه‎ های گردشگری‎ هم دایر شود که این ایستگاه‎ ها غذاهای محلی و سنتی را در اختیار میهمانان نوروزی قرار خواهند داد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز، از برقراری ایستگاه گردشگری در فرودگاه این شهرستان با همکاری شرکت ساب خبر داد و گفت: در ایام نوروز در این ایستگاه ها راهنمایان گردشگری مستقر خواهند شد و ضمن معرفی آثار تاریخی خوزستان و شهر اهواز،  اقلام فرهنگی را نیز در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهند داد.

وی ایجاد ده کیوسک راهنمای "از من بپرس" در مناطق پر رفت ‎و آمد سطح شهرستان و همچنین پاکسازی جاذبه‎ها و مکان‎ های تاریخی با همکاری شهرداری را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرایی و خدمات‌رسانی به گردشگران در ایام نوروز برشمرد.  

جلیلی ‎نیا افزود: تمام این برنامه‎ها در جلسه ستاد خدمات سفر نوروز اهواز که با حضور سازمان‌ها و ارگان‌های زیربط در فرمانداری اهواز برگزار و مصوب شد، هماهنگی‎های ‎لازم در خصوص اسکان نیز با چهار ناحیه آموزش و پرورش شهرستان انجام شود. 

گفتنی است ستاد خدمات سفر نوروز اهواز متشکل از فرماندار به عنوان رئیس ستاد، نمایندگان ده کمیته پشتیبان و اداره میراث فرهنگی اهواز به عنوان دبیرخانه از 25 اسفندماه 96 لغایت 15 فروردین ‎ماه 97 در محل اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز مستقر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.