غلامرضا نعمتی شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در شهرستان ایذه حدود 13 چاه آب فعال داریم که در مدار هستند و در طول شبانه روز 26 هزار و 600 متر مکعب آب از آنها برداشت می‌شود.
وی افزود: حفر چاه و استفاده‌ از آن مانند یک مُسَکن مقطعی عمل می‌کند و تنها راه قطعی برای حل دایمی مشکل آب ایذه ، انتقال آب از سد کارون 3 است که امیدواریم هرچه سریعتر این امر مهم اتفاق بیفتد.

** کاهش شدید آب سفره های زیر زمینی ایذه
نعمتی گفت: پیش از این چاه‌های آب شهرستان ایذه در عمق 60 تا 70 متری به آب می‌رسید اما اکنون چاه‌ها در عمق 350 متری به آب منتج می‌شوند، که این موضوع ناشی از افت زیاد سطح آب سفره‌های زیرزمینی است.
وی آب بیان داشت: در شهرستان ایذه 40 هزار مشترک آب داریم که با توجه به پیش بینی تابستان سخت آینده، و مشکلات موجود در تامین آب، از شهروندان خواتار صرفه جویی در مصرف آب هستیم.
وی درباره بحث فاضلاب گفت: تا زمانی که سیستم فاضلاب شهری تعبیه و نهایی نشود و مشترک تعریف نشود، مسئولیتی در قبال بحث فاضلاب و آب‌های سطحی نداریم.
نعمتی افزود: تصفیه خانه ایذه پس از طی شدن مراحل قانونی و تهیه منابع مالی از طریق فاینانس در مدار قرار خواهد گرفت و ضمن کمک کردن به بحث فاضلاب شهری، باعث جان گرفتن تالاب بندون خواهد شد.
شهرستان ایذه با حدود 220 هزار نفر جمعیت در شرق خوزستان قرار دارد؛ فاصله این شهرستان تا اهواز 183 کیلومتر است.
9434/ 6037
خبرنگار: میلاد کایدی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.