به گزارش ایرنا در این مراسم که شامگاه پنجشنبه با حضور پرشور مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدا در مسجدالنبی (ص) شهرستان لالی برگزار شد، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی اظهار کرد: باید به شهر لالی و مردم قهرمان آن افتخار کرد چرا که پس از قیام 19 دی ماه مردم قم آنها هم به صحنه آمده و در حمایت از امام راحل قیام کردند.
وی ضمن قدردانی از مردم برای حضور پرشور در این یادواره اظهار کرد: روز 21 دی و حماسه مردم قهرمان لالی باید در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شود تا برای همه شناخته شده باشد.
آیت الله فرحانی در ادامه با اشاره به مشکلات استان عنوان کرد: خوزستان قبل از انقلاب اسلامی، از امکانات فراوانی سود می‌برد اما جنگ تحمیلی خسارات فراوانی به این استان وارد کرد و تاکنون حق این استان در زمینه رفع مشکلات ناشی از این دوران ادا نشده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برنامه توسعه مقام معظم رهبری برای خوزستان تصریح کرد: دستورات مقام‌معظم رهبری در این زمینه از سال 75 و به مدت 20 سال در دولت های مختلف انجام نشده که در صورت پیگیری این کارها در سالیان گذشته خوزستان اکنون با هیچ مشکلی مواجه نبود.
وی تاکید کرد: خوزستان در حال تبدیل شدن به نمکزار است و دولت ها توجه لازم به این استان را نداشته اند و این در حالی است که مردم این استان همواره پاسدار خون شهدا بوده و پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
آیت الله فرحانی در پایان گفت: باید سهم خوزستان از اعتبارات افزایش یابد، چرا که ثروت کشور و مردم در این استان تولید می کند، بنابراین مردم آن حق بیشتری از اعتبارات دارند تا گام‌های بلندی به سوی توسعه برداشته شود.
6002/9434/6064
خبرنگار: میلاد کایدی**انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.