محمد نظری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید این خبر افزود: به دنبال آغاز کار شناورسازی مغروقه های به جا مانده از جنگ تحمیلی در آبراه خورموسی که با مشارکت بخش خصوصی و شریک خارجی آن انجام می شود، لاشه ی یک فروند کشتی خارجی با نام لوییز وان به وزن تقریبی 6 هزار تن پس از 36 سال خارج سازی شد.
وی اضافه کرد: عملیات خارج سازی این کشتی مغروقه، با شرایط ایمن و با رعایت استانداردهای زیست محیطی و سرعت مطلوب در مدت 32 روز کاری صورت پذیرفت و تمامی لاشه و ضایعات مغروقه به ساحل منتقل شد.
وی، انتقال و تخلیه لاشه و ضایعات شناور مغروقه را از دیگر مراحل جانبی این پروژه برشمرد و گفت: تمامی مراحل این پروژه با رعایت اصول ایمنی و بهره گیری از نیروهای مجرب عملیاتی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: با ادامه پروژه خارج کردن شناورهای مغروقه که از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است، در مدت 2سال هفت فروند کشتی مغروقه در نقاط مختلف کانال دسترسی بندرامام خمینی(ره) به (خورموسی) آب های آزاد، خارج سازی و جمع آوری می شود.
بندر امام خمینی(ره) با داشتن امکانات و فرصت های متنوع برای تخلیه و بارگیری کالاهای مختلف، بندری چند منظوره است که با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ویژه بندری و ساماندهی آن در قالب ناوگان تجهیزات خشکی و دریایی، کاملترین مجموعه خدمات دریایی و بندری را دراختیار صاحبان کالا و کشتی قرار می دهد.
خورموسی شاخه ای آبی و عریض و طولانی در ساحل شمالی خلیج فارس در جنوب خوزستان در شهرستان بندر ماهشهر است. این خور در واقع مانند زبانه ای دریایی(خلیج کوچک) است که در خشکی پیشروی کرده و از شمال تا بندر ماهشهر و از مغرب گاهی تا رود بهمنشیر امتداد می یابد. دهانه آن حدود 150 متر و متوسط پهنای آن حدود 37 کیلومتر است که در نزدیکی بندر امام خمینی(ره) به حدود 2 کیلومتر می رسد.
9858/7165/ 6037
خبرنگار: آمنه محتشمی **تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.