به گزارش ایرنا ولی الله حیاتی روز دوشنبه در نشست ستاد استقبال مردمی از زائران غیر ایرانی اربعین حسینی که با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در سالن جلسات پایانه تجاری شلمچه برگزار شد اظهار کرد:تاکنون 600 هزار زائر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده اند که از این تعداد 80 هزار زائر تبعه خارجی از 93 کشور جهان بوده اند.
وی افزود: برای تسهیل در روند خروج زائران اتباع خارجی مسیرگذر و عبور آنها در پایانه شلمچه از مسیر عبور زائران ایرانی جدا سازی شد.
وی تصریح کرد:آماده سازی زیرساخت های لازم در مرز شلمچه که سهولت تردد زائران را به دنبال داشته رضایت مندی اتباع خارجی را نسبت به سال گذشته به دنبال داشته است.
فرماندار ویژه خرمشهر با ابراز رضایت از خدمت رسانی موکب ها به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت:در این مرز 420 موکب برای پذیرایی از زائرین، 690 چشمه سرویس بهداشتی، 500 دستگاه اتوبوس و 11 رام قطار که کار جابجایی زائران را بر عهده دارند در حال خدمات رسانی به زائران هستند.
حیاتی گفت:با همدلی و وحدتی که بین تمامی دستگاه های شهرستان های آبادان و خرمشهر و استان های معین حاضر در مرز شلمچه وجود دارد تردد زوار به سهولت در حال انجام است.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: 27 هزار دستگاه خودرو در 120 هکتار پارکینگ در این مرز پارک شده اند.
وی با اشاره به جابجایی بیش از 120 هزار زائر از طریق ناوگان ریلی در مسیر شلمچه و خرمشهر و بالعکس افزود : با هماهنگی های انجام شده با کشور عراق، جابجایی زائران توسط خط ریلی از بصره تا نجف به صورت 24 ساعته انجام می شود.
فرماندار ویژه خرمشهر در پایان گفت:ایستگاه های پذیرایی پیش بینی شده در مرز شلمچه تا 10 روز بعد از مراسم اربعین همچنان به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.
در اربعین حسینی پارسال حدود 430 هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
به گفته مسولان کشوری تا کنون 30 درصد زائران اربعین حسینی در سال جاری از شلمچه به عراق عزیمت کرده اند.
7104/7165/6068
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.