علیرضا شکرخدایی سه شنبه در گفت و گوبا ایرنا درخصوص قطعی برق در برخی نقاط اهواز اظهار کرد: قطعی برق امروز صبح در برخی مناطق اهواز ارتباطی با پدیده گرد و خاک ندارد و با اطلاعیه های قبلی شرکت توزیع برق این امر صورت گرفته بود.
وی افزود: تنها در یک مورد در منطقه پادادشهر در اثر برخورد خودروی سواری با شبکه فشار ضعیف برق شاهد قطعی موقت برق بودیم.
وی با اشاره به اینکه دو نوع قطعی برق در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق قرار دارد، افزود: در راستای پایداری شبکه برق و برای جلوگیری از وقوع بحران های مشابه بهمن سال گذشته طبق جدول برنامه ریزی اقدام به قطعی برق مناطق می کنیم.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز یادآورشد: همچنین طبق مصوبه استانداری خوزستان و با همکاری شهرداری اهواز هرس شاخ و برگ20هزار اصله درخت در دستور کار است که این امر مستلزم ایجاد خاموشی های موقت است.
وی نصب جداسازهای شبکه، کلیدگازی و تعویض مقره های معیوب را از دیگر برنامه های این شرکت عنوان کرد و افزود: اقدامات اصلاحی بر روی شبکه باتوجه به خروج از گرمای هوا سرعت بیشتری گرفته است.
شکر خدایی با اشاره به مصرف بالای برق مشترکان خوزستانی اظهار کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی استان هر مشترک خوزستانی مجاز به مصرف سه هزار کیلووات در ماه است این درحالیست که سقف مصرف در سایر شهرها 200 کیلو وات تعریف شده است.
وی این خاموشی های موقت را جهت رفاه حال مشترکان دانست و یادآورشد: بهمن ماه سال گذشته پدیده گرد وخاک با غلظت 9هزار و 858 میکروگرم بر مترمکعب وارد شهرهای اهواز، حمیدیه و کارون شد که با سرعت 60 کیلومتری باد، بارش خفیف باران و مه همراه بود که تمام این عوامل قطعی برق گسترده و ایجاد بحران را در پی داشت.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز در ادامه تصریح کرد: به علت گستردگی شبکه ها کار تعویض و اصلاح همچنان ادامه دارد. گروهی از متخصصین این حوزه جهت آموزش مأمورین از سایر استان ها وارد شهر اهواز شده اند تا در آینده تعویض این تجهیزات بدون قطعی برق صورت گیرد.
توفان گرد وغبار هشتم بهمن ماه سال پیش در اهواز شبکه برق اهواز دچار مشکل و قطعی کرد که برای رفع مشکل شبکه ، نیروی زیادی از کل کشور برای شست و شوی مقره های برق وارد اهواز شد.
ساعت 9 صبح امروز نیز میزان غلظت ریزگردها در شهر اهواز به سه هزار و 526 میکروگرم بر متر مکعب رسید.
6064
خبرنگار: ندا رضاپور** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.