ناصر حویزاوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : صدور ویزا به صورت انفرادی و گروهی پس از ثبت نام در سامانه سماح توسط دفاتر زیارتی در سراسر استان انجام می شود .
وی پیش بینی کرد : شمار زائران خوزستانی در اربعین حسینی امسال 40 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته باشد.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: زائران اربعین حسینی باید مدارک مورد نیاز برای صدور روادید از جمله گذرنامه را تحویل دفاتر خدمات مسافری و زیارتی دهند ولی پیش از این باید در سامانه سماح به نشانی http//samah.haj.irثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.
حویزاوی افزود: همه مراحل ثبت نام در سامانه سماح به صورت رایگان بوده و هزینه سفر هر یک از زائران با احتساب بیمه، حق الزحمه زیارتی و هلال احمر به مبلغ حدود یک میلیون و 940هزار ریال خواهد بود که از طریق سامانه قابل پرداخت خواهد بود.
وی تاکید کرد خروج زائران از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه بدون گذرنامه و روادید معتبر ممنوع است.
پایانه چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16 کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه تا 15 روز قبل از اربعین شروع و بازگشت آنان تا سه روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد.
در اربعین پارسال حدود 430هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلا و نجف اشرف شدند.
علاوه بر پایانه مهران در استان ایلام ، امسال برای نخستین بار مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز برای تردد زائران اربعین حسینی فعال خواهد بود.
/6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.