محوطه باستانی شوش تیرماه سال 1394 به ثبت جهانی رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا سیدراضی نوری روز دوشنبه در آئین معرفی سرپرست جدید فرمانداری شوش اظهار کرد:اینکه به ثبت جهانی شوش افتخار کنیم اما کاری در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان انجام نشود ، ارزشی ندارد.
وی به مانع تراشی میراث فرهنگی برای ساخت پل عابر پیاده در مسیر جاده سراسری اندیمشک - شوش - اهواز ، روبروی بیمارستان نظام مافی شوش انتقاد کرد و گفت:نیمه کاره رها شدن پل مذکور چند روز پیش موجب حادثه تلخی شد که مرگ 2 جوان 18 ساله را رقم زد.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به معبد چغازنبیل به عنوان نخستین اثر ثبت جهانی ایران اشاره کرد و گفت: این مکان باستانی که مورد توجه گردشگران است فاقد زیر ساخت مناسب برای استراحت گردشگران است ضمن اینکه پارکینگ خودرو نیز ندارد.
وی ایجاد زیر ساخت های گردشگری در شهرستان شوش را لازم و ضروری دانست و گفت: اگر بخواهیم گردشگری در شهرستان شوش توسعه یابد باید زیر ساخت لازم را برای اسکان گردشگران فراهم کرد.
نوری به مشکل جاده های این شهرستان به ویژه جاده های روستایی شوش اشاره کرد و گفت:بسیاری از جاده های روستایی این شهرستان حادثه خیز بوده به طوریکه در جاده روستای چعب به سمت شوش تاکنون 37 نفر جان باخته و بیش از 200 نفر مصدوم شدند.
وی در ادامه به مانع تراشی دستگاه های اجرایی در راستای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: هر مدیری که در سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان مانع تراشی کند باید از شوش برود.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تعداد زیاد مراجعه افراد به دفتر نماینده را بیانگر وجود مشکلات بسیار در این شهرستان دانست و گفت: شوش برای توسعه نیازمند توجه بیشتر است.
وی بر تدوین و اجرای سند توسعه شوش از سوی فرماندار جدید این شهرستان تاکید کرد.
6068/7280
خبرنگار:مجتبی پناهی **انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.