به گزارش خبرنگار ایرنا ارمغان بهداروند جمعه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک در سالن اجتماعات فرمانداری افزود:هنر نمایش در کشور ما از جایگاه با ارزشی برخوردار است و باید با مراقبت این جایگاه را ارتقا داد.
وی با اشاره به برخورداری شهرستان اندیمشک از ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری گفت: متاسفانه در طول سال های اخیر نگاه مناسبی به تئاتر شهرستان و ظرفیت فرهنگی اندیمشک نشده و آنچه که باید در حوزه فرهنگی شهرستان به اجرا می رسید انجام نشد.
وی گفت: ظرفیت گسترده شهرستان اندیمشک در حوزه فرهنگ و تئاتر، باید جدی گرفته شود و زمینه برای اجرای آثار فرهنگی کارآمد و مفید در اندیمشک فراهم گردد.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جشنواره تئاتر لاله های سرخ نیازمند خرد جمعی و فعالیت گروهی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و معنوی شهرستان و حوزه دفاع مقدس است.
فریدون حسنوند گفت:هنرمند برای حضور در جشنواره تئاتر لاله های سرخ و تلاش در عرصه هنر نیازمند دلگرمی است و باید هنرمندان برای حضور در این حوزه و فرهنگ تشویق شوند .
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی برگزاری جشنواره تئاتر لاله های سرخ باید به بهترین شکل و با استفاده از تمام ظرفیت ها انجام و این ظرفیت فرهنگی با تمام توان معرفی و با خلاقیت و برنامه ریزی و ساختار مداری به دنبال برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در سطح استان و کشور و به میزبانی شهرستان اندیمشک، باشیم.
فرماندار اندیمشک هم فلسفه برگزاری جشنواره تئاتر لاله های سرخ زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست.
پیمان جهانگیری گفت: تمهیدات لازم در ارتباط با برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیشیده شده است و این جشنواره آذرماه امسال برگزار می شود.
وی گفت:جشنواره آذرماه 1396 با محوریت نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران چهارم آذر 1365 در 2 بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می شود.
علی بازگیر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت:آخرین مهلت ارسال آثار 20 آبان ماه 1396 خواهد بود و نتایج بازبینی تا 27 آبان ماه 1396 اعلام خواهد شد ضمن اینکه جشنواره از 6 الی 10 آذرماه 1396 در شهرستان اندیمشک برگزار می شود.
وی ادامه داد:بخش نمایش های صحنه ای این جشنواره به منظور اصالت بخشی به اهداف جشنواره با هدف پویایی و رقابت آفرینی در میان آثار پذیرفته برگزار می شود .
وی اظهار کرد:بخش نمایش های خیابانی به منظور زمینه سازی برای انعکاس خلاقیت و نوآوری های هنرمندان تئاتر در اجرای نمایش های با قابلیت اجرا در اماکن عمومی و به صورت رقابتی طراحی شده است .
بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ امسال با محور ترویج فرهنگ و معارف دینی با الگوپذیری از آئین ها و جلوه های اسلامی،تبیین و تاکید بر نقش هنر تئاتر در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال ،نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران چهارم آذر 1365 برگزار می شود.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.