به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز مسعود صادقی در نشست با مدیران ارشد برق خوزستان اظهار کرد : از زمان وقوع بحران ناشی از تاثیر گردو غبار بر شبکه برق شهراهواز در پارسال تاکنون اقدامات خوبی انجام شده که جای تقدیر دارد، نتیجه مجموعه اقدامات انجام شده تاثیر مثبت خود را نشان داده و در تابستان امسال با وجود گرمای بالای 50 درجه و پیک بار بالا شاهد کاهش خاموشی اتفاقاتی نسبت به تابستان پارسال هستیم.
وی ادامه داد: در رویارویی با بحران برق اهواز تلاش کردیم با تامین منابع، ماشین آلات به روز و کارآمد مقره شو و تجهیزات لازم را فراهم و با اعزام کارشناسان و متخصصان حوزه های مختلف و تبادل دانش با کمک هم، از هرگونه مشکل مشابه درشبکه جلوگیری کنیم.
وی افزود: در برنامه ریزی شبکه برق اهواز با 2 استراتژی اقدامات دراز مدت و برنامه ریزی کوتاه مدت که مقابله با گردو غبار از جمله برنامه های کوتاه مدت بسیارمهم و ضروری است.
مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر اظهارکرد: باتوجه به اطلاعات سازمان هواشناسی و تجربه های موجود، شروع احتمالی بحران پیش آمده از آذر ماه باشد و با انجام اقداماتی از قبیل تعویض مقره، تعویض کات اوت فیوز، شستشوی مقره و تجهیزات، اضافه کردن چت رک و کوتینگ کردن می توان از و وقوع درصد زیادی از این رخداد جلوگیری کرد.
صادقی حفظ سرمایه های اجتماعی را از موضوعات با اهمیت برای توانیر عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم با آموزش مستمر کارکنان خط گرم و گروه های عملیاتی و استفاده از تجارب دیگر شرکت ها و نیز با توجه به گرمای هوا و نبود امکان خاموشی با تغییر ساعت عملیات، کارگروه های عملیاتی بتوانند اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند تا با تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم، همچنان اعتماد آنها را به تلاش وزارت نیرو و توانیر حفظ کنیم.
توفان گرد و غبار در هشتم بهمن سال 95، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه خوزستان از مدار و قطعی چند ساعته قطع برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.
7165/ 6037
خبرنگار: حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.