محمود دشت بزرگ سه شنبه در نشست خبری مدیران برق منطقه ای با اصحاب رسانه اظهار کرد : استان خوزستان در صنعت برق در بسیاری از موارد از جمله تاسیس نیروگاه برق آبی و حرارتی در کشور اول بوده و اولین نیروگاه آبی بزرگ و خطوط فشار قوی 230 کیلوولت و پستهای برق GIS در کشور در خوزستان ایجاد شد.
دشت بزرگ اظهار کرد : سال های گذشته پیک مصرف بار در فصل بهار را نداشته ایم و این در حالی است که در خرداد ماه سال جاری 15 بار از پیک مصرف عبور کردیم.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت : با بروز پدیده گردو خاک بهمن ماه سال گذشته صنعت برق به زانو درآمد که طی عملیاتی تعداد 33 پست انتقال برق و 67 پست فوق توزیع را در برنامه شست و شو قراردادیم.
وی بیان کرد: در سال گذشته 79 روز دمای 47 درجه و 43 روز دمای 49 درجه داشته ایم و این در حالی است که در سال جاری 48 بار دمای 47 درجه را از اول خرداد تجربه کردیم .
دشت بزرگ ادامه داد : برای خوزستان مصرف برق هشت هزار و 629 مگاوات را در سال جاری پیش بینی کرده ایم که فشار بالایی را به تجهیزات برق وارد می کند.
وی گفت: یک هزار و 620 مگاوات از سال 93 تاکنون به ظرفیت نیروگاهی استان افزوده شده که این افزایش درسال گذشته حدود 800 مگاوات می باشد .
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت: میزان برق مصرفی اهواز سه هزار و 65 مگاوات است که چند برابر برخی استانها است.
وی کاهش ساعت اداری را از جمله راهکار های مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود : پیک مصرف از ساعت 13 تا 17 می باشد که برای مدیریت بارمصرفی برق با کاهش ساعت کاری ادارات به ساعت 13 مصرف برق اهواز را مدیریت کرده ایم.

** احداث 16 پست جدیدGIS
دشت بزرگ گفت :16 پست GIS با اعتباری بالغ بر 39 هزارو 8میلیارد ریال برای استان خوزستان مصوب شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان از افزایش بیش از دو هزار و 500 مگاوات تا سال 98 خبر داد و گفت : پیش بینی شئه است یک هزار و 100 کیلومتر در سه سال آینده به طول شبکه برق استان افزوده شود که اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای آن پیش بینی شئه است.
7165/6064
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.