به گزارش ایرنا سیلاب فروردین ماه 95 علاوه بر خسارت سنگین به بخش کشاورزی ، زیر ساخت های گردشگری و نیز تاسیسات شهری و روستایی ، کلیه تجهیزات و وسایل هیات قایقرانی دزفول را نیز با خود برد و این امر باعث شد اندک امکانات و تجهیزات این رشته ورزشی نیز در دزفول از بین برود و قهرمانان ملی پوش این رشته در دزفول از پارسال تاکنون امکاناتی برای تمرین نداشته باشند.
از بین رفتن قایق ،پارو و دیگر ابزار و وسایل قایقرانی در دزفول باعث شد برخلاف پیگیری فراوان دوستداران این ورزش آبی از یک سال و نیم پیش به تعطیلی کامل برود.
این در حالی است که ورزش قایقرانی دزفول با وجود قهرمانان ملی پوش چون مهسا کهنسال با چهار سابقه چهار سال قهرمانی کشور و 2 سال عضویت تیم ملی،میلاد اسدنیا با سه مدال کشوری و هشت دوره حضور در تیم ملی از این ورزش محروم شوند.
کارشناس اداره ورزش و جوانان دزفول روز سه شنبه در خصوص مشکلات پیش آمده برای ورزش قایقرانی در دزفول گفت:به علت مشکلات غیرمنتظره ای که پارسال پیش آمد ، وسایل و ابزار این ورزش آبی را سیلاب برد و کلیه امکانات این ورزش از بین رفت در حالی که با وجود قهرمانان کشوری و قایقرانان مستعد و وجود رودخانه دز که فضایی بسیار عالی برای ورزش های آبی است این ورزش به تعطیلی کشیده شده است.
عظیم منزویان با اشاره به اینکه تلاش زیادی از طریق اداره ورزش و جوانان برای حل مشکلات این رشته ورزشی تاکنون انجام شده است گفت:سیل پارسال کلیه تاسیسات قایقرانی دزفول را از بین برد و با وجود پیگیری های فراوان دستگاه های ورزشی و سایر مسئولان همکاری و حمایتی از این ورزش در دزفول نکردند.
وی برنامه امسال اداره ورزش و جوانان را توجه و شروعی دوباره برای قایقرانی در دزفول عنوان کرد و گفت:با از بین رفتن حداقل امکانات قایقرانی انگیزه قایقرانان و دوستداران این رشته ورزشی نیز به علت نبود امکانات تا حدودی از بین رفت ولی با رایزنی و تعاملی که با سپاه دزفول صورت گرفت توانستیم امکاناتی هرچند حداقل در اختیار این ورزش دوستان قرار دهیم تا تلاش قایقرانان بی نتیجه نماند.
وی افزود:با وجود نبود امکانات و تعطیلی ورزش قایقرانی در دزفول و در شرایطی که استان خوزستان نیز وضعیت مناسبی برای اعزام ورزشکار به مسابقات کشوری نداشت مهسا کهنسال از قایقرانان دزفول برای حضور در مسابقات کشوری آماده بود و به مسابقات اعزام شد که این نشانه آمادگی و علاقه بیش از حد جوانان دزفولی به قایقرانی است .
وی با تاکید بر اینکه دزفول می تواند بر تارک قایقرانی کشور بدرخشد گفت:با پیگیری که انجام شد قرار بود ورزش های سه گانه آبی در شهرستان دزفول برگزار شود که مسئولان کشوری نیز به اینجا آمده و شرایط را بررسی کردند ولی به علت عدم حمایت های مالی این امر بی نتیجه ماند.
منزویان اضافه کرد:در حال حاضر می توان در رشته های مختلف ورزش های آبی از جمله جت اسکی،اسکی روی آب و قایقرانی کارهای بزرگی در دزفول انجام داد و شرایط برای توسعه این رشته ورزشی مهیاست ولی باید با انسجام و وحدت بین دوستداران و مسئولان این امر را محقق کرد و این رشته ها را متحول کرد.
وی بیان کرد:ورزشکاران رشته قایقرانی دزفول سابقه مربی گری تیم ملی و کمک مربی و قهرمانی کشوری بسیاری را از سال 82 تاکنون کسب کرده اند و می توانند به الگویی برای دیگر رشته های ورزشی تبدیل شوند .
کارشناس اداره ورزش و جوانان دزفول اولویت ورزش های آبی دزفول را قایقرانی عنوان کرد و گفت:هیات قایقرانی استان خوزستان نیز با ریاست جدید آمادگی تعامل و همکاری در خصوص توسعه قایقرانی در دزفول را دارد و اخیرا پیشنهاد برگزاری مسابقات آبهای خروشان کشور در دزفول را نیز داده که قرار است در این خصوص جلساتی برگزار شود .
وی گفت:شورای اسلامی شهر دزفول نیز قول داده کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ورزش جهت بررسی و حل مشکلات ورزشی این شهرستان در دوره پنجم تشکیل دهد تا به مشکلات ورزشکاران دزفول نیز به صورت پرداخته شود.
منزویان تامین امکانات قایقرانی را نیازمند هزینه های بسیار دانست و خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان کشوری و استانی برای پیشرفت این رشته ورزشی شد.
کارشناس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت:برای پیشرفت قایقرانی در دزفول
'غلامحسین حسنپور' با مدرک دکترای تربیت بدنی و سابقه مسئولیت در دیگر رشته های ورزشی از جمله کوهنوردی به عنوان رئیس هیات قایقرانی دزفول معرفی می شود و از اعضای هیات قایقرانی تقاضا می شود نهایت همکاری را با وی داشته باشند.
مهسا کهنسال از قهرمانان ملی پوش رشته قایقرانی نیز گفت: علاقه مندان به رشته قایقرانی در دزفول زیاد است ولی امکاناتی برای پرورش و استفاده از این نیروهای مستعد وجود ندارد.
وی خواستار احداث ساختمانی برای هیات قایقرانی دزفول در ساحل رودخانه دز شد و گفت: اگر ساختمانی برای استقرار وسایل قایقرانی در دزفول وجود داشته باشد با هر سیل و طوفان شاهد از بین رفتن امکانات محدود این رشته ورزشی نخواهیم بود.
این بانوی ملی پوش قایقران اضافه کرد :در چهار سالی که به مسابقات کشوری اعزام شدم با هزینه شخصی در مسابقات حضور یافتم که از مسئولان تقاضا می شود مساعدتی در این خصوص داشته باشند تا کلیه هزینه ها متوجه ورزشکاران نشود .
غلامحسین حسنپور که در این نشست به عنوان رئیس هیات قایقرانی دزفول معرفی شد نیزگفت:جوانان دزفولی به پشتوانه ظرفیت رودخانه دز می توانند در این رشته ورزشی حضور یابند ضمن اینکه رودخانه دز باعث شده دزفول به عنوان پایگاه آموزشی جستجو و نجات در سیلاب و آبهای خروشان کشور معرفی شود .
وی خواستار همکاری علاقمندان و مسئولان برای توسعه قایقرانی در دزفول شد و از تلاش های روسای پیشین هیات قایقرانی دزفول نیز تقدیر کرد.
حسنپور اضافه کرد:امکانات قایقرانی دزفول را سیلاب برد ولی اگر انجسام و وحدت وجود داشته می توان دوباره این ورزش آبی را در دزفول احیا کرد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.