به گزارش ایرنا ، تهیه نان مناسب و با کیفیت این روزها در دزفول به یک مشکل جدی برای خانواده ها تبدیل شده است.
مشاهده واحدهای نانوایی که برای فروش نان با مشکل مواجه شده و مشتری ندارند ، تمایل بسیاری از متصدان واحدهای نانوایی برای فروش پروانه کسب و امتیاز واحد نانوایی
به دلیل کاهش سوددهی و استقبال مردم از نان های صنعتی در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها که از خارج استان خوزستان وارد این شهرستان شده اند بیانگر این واقعیت است که در پخت نان در دزفول مشکلی وجود دارد.
به گفته یک شهروند دزفولی بسیاری از واحدهای نانوایی در این شهرستان نان بی کیفیت عرضه می کنند و این امر موجب شده تا شهروندان به سمت واحدهای خانگی پز روی آورند.
علی پورمنش در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش قیمت نان در سالهای گذشته هم موجب بهبود کیفیت نان نشد و بسیاری از واحدهای نانوایی در دزفول به دلیل کیفیت پایین نان مشتری ندارند.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر تشویق تعداد انگشت شمار واحدهای نانوایی در این شهرستان که نان با کیفیت پخت می کنند گفت:از 170 واحد نانوایی در دزفول تنها حدود پنج نانوایی نان باکیفیت تولید می کنند .
عبدالحسین پوررکنی با تاکید بر اینکه دایره نظارت بر نانوایی ها باید افزایش یابد گفت: وضعیت بهداشت کاشی،لباس ،میز و رنگ آمیزی نانوایی ها باید مناسب باشد تا نان سالم و باکیفیتی تحویل شهروندان شود لذا باید نظارت و و بازرسی بیشتری از نانوایی های سطح شهرستان صورت گیرد.
وی ضمن انتقاد از پائین بودن کیفیت نان در دزفول گفت:در راستای بهبود کیفیت نان در مدت 45 روز از تمام واحدهای نانوایی سطح شهرستان بازدید و نمونه برداری می شود ضمن اینکه نتایج بازرسی ها باید هفتگی به اتحادیه نانوایان،آرد و نان ،صنعت و معدن و فرمانداری گزارش شود.
رئیس اتحادیه نانوایان دزفول نیز گفت:از 14 اسفندماه پارسال وضعیت آرد این شهرستان به علت اختصاص آرد سفید به کلوچه پزی در آستانه نوروز بی کیفیت شد که پیگیری های زیادی در این خصوص صورت گرفت ولی بی نتیجه ماند.
رحمان غلام چربی افزود:بی کیفیتی آرد باعث عودت آرد از سوی نانوایان شد و در برخی موارد نانوایی ها مجبور شدند آرد با کیفیت از شهرهای مجاور تهیه کنند ولی در حال حاضر آرد دزفول نیز با کیفیت شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی همچنین روز شنبه در نشست کارگروه آرد و نان دزفول گفت: چند مورد از خرید وفروش پروانه کسب نانوایی در شهرستان دزفول مشاهده شده است که باید با آنها برخورد کرد ضمن اینکه برخی افراد پروانه کسب نانوایی خود را به دیگر افراد می فروشند و تقاضای اخذ پروانه کسب جدید دارند .
وی افزود:علاوه بر این 11 واحد صنفی نانوایی در دزفول راه اندازی شده که هیچ پروانه کسبی ندارند .
غلام چربی اضافه کرد:برخی افراد که با تنورهای گازی در سطح شهر اقدام به پخت نان می کنند پروانه کسب ندارند و در پخت نان از جوش شیرین نیز استفاده می کنند و اداره بهداشت مدعی است چون این واحدها پروانه کسب ندارند بر آنها نظارت نمی کند که باید فکری برای این مشکل کرد.

**جرایمی که برای نانوایان متخلف در نظر گرفته شده بازدارنده نیست
رئیس اداره تعاون روستایی دزفول نیز گفت:اگر نانوایی تخلف داشته باشد بین 200 هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه می شوند که این جرایم بازدارنده نیست و مانع تخلف در موارد بعدی نمی شود .
رضا هودگر همچنین به نحوه توزیع آرد در روستاهای شهرستان دزفول پرداخت و افزود:با توجه به اینکه توزیع آرد و نان همواره با گله مندی و انتقاداتی از سوی اهالی روستاها همراه است به دنبال این هستیم تا برای حل این مشکل و رعایت بهداشت در تهیه نان در مناطق روستایی نانوایی احداث شود .
وی افزود: اکثر روستائیان تقاضای نان خانگی پز دارند ضمن اینکه امکان احداث نانوایی در روستاهای کمتر از 2 هزار نفر جمعیت ممکن نیست که باید به اجبار در این مناطق آرد توزیع کرد .
عبدالحسین پوررکنی معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:چنانچه روستایی واجد شرایط احداث نانوایی باشد از طریق دهیاری افراد واجد شرایط معرفی خواهند شد .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.