حجت‌الاسلام سید مجید شرفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم دراهواز با اشاره به وضعیت معیشتی و مشکلات شهرستان شادگان اظهار داشت: شهرستان شادگان با وجود اینکه یک شهرستان ولایتمدار است و مردم با اعتقاد بالایی نسبت به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی دارند اما متاسفانه از لحاظ معیشتی و اقتصادی یکی از شهرستان‌های بسیار محروم است.

وی افزود: اگر چه به لطف خداوند در دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی کارهای عمرانی و زیربنایی شده اما هنوز به شکل صد در صد غبار محرومیت از این شهرستان برطرف نشده است.

امام جمعه شادگان با اشاره به مهمترین معضلات شهرستان شادگان گفت: اهم مشکلات شهرستان شادگان عبارتند از بی‌آبی، کاهش فعالیت کشاورزی، بیکاری جوانان تحصیل کرده و در سن اشتغال است. با وجود اینکه در این شهرستان یک شاکله فرهنگی وجود دارد اما متاسفانه جوانان  از بیکاری رنج می‌برند.

وی عنوان کرد: مشکلات این شهرستان بسیار زیاد هستند اما دو موضوع کمبود آب که سبب ضعیف شدن امر کشاورزی و موضوع  بیکاری جوانان  از مهمترین مشکلاتی است که این شهرستان را دچار عقب ماندگی کرده است. در زمینه آب شرب نیز مشکلاتی وجود دارد البته کارهایی انجام شده اما تاکنون شاهد نتیجه‌ای نبودیم.

شرفی به وضعیت تالاب شادگان اشاره کرد و گفت: اعلام شده که تالاب در حال آبگیری است اما این موضوع باید به اثبات برسد و منتظر هستیم  با مشاهده نتیجه کار موضوع را به مردم اعلام کنیم. وضعیت در حال حاضر خیلی بهتر شده اما توقع بیشتر از این است تا بلکه میزان آب وارد شده بتواند جوابگوی  تالاب ، بندر و شرکت فولاد باشد.

وی با بیان اینکه شعار امسال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است، بیان کرد: عنوان سال برای ما بسیار مهم است و باید این عنوان به شکل ملموس تحقق یابد بنابراین  ما باید با توسعه لوازم مورد نیاز فولاد شادگان موضوع بیکاری جوانان را رفع کنیم.

امام جمعه شادگان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه میزان صحت دارد که آبگیری تالاب‌های خوزستان با  استفاده از پساب‌ها است و در صورت صحت این موضوع آبگیری با پساب چه ضررهایی برای تالاب دارد، گفت: تاکنون ما که هیچ نفعی را مشاهده نکردیم و آبگیری آن با پساب صحت دارد.

وی افزود:  امسال در ایام تعطیلات نوروزی استقبال خوبی شد اما باید برای توسعه گردشگری فعالیت های بیشتری انجام داد  مسئله صید و صیادی نیز بسیار کمتر شده است.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615038
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.