به گزارش ایرنا این جاده ترافیکی در حد فاصل شهر دزفول تا روستای محمدبن جعفر یکی از جاده های پرحادثه و خطرناک این شهرستان محسوب می شود که در سالهای اخیر شاهد حوادث خونبار متعدد بوده است.
جاده مذکور به طول 14 کیلومتر به دلیل وجود هزاران هکتار مزرعه کشاورزی و دسترسی به جاده سراسری شوش - اهواز از بارترافیکی سنگینی برخوردار است.
برگزاری نشست های مختلف برای ساماندهی و ایمن سازی این جاده در سالهای اخیر در شورای ترافیک دزفول عملا در مرحله صورتجلسه باقی مانده و اقدام عملی برای ایمن سازی این جاده خطرناک صورت نگرفته است.
فرمانده راهور دزفول از جاده محمدبن جعفر به عنوان جاده ای حادثه خیز نام برده و گفت: این جاده وضعیت آسفالت مناسبی ندارد ضمن اینکه تابلو راهنما و شانه جداکننده ندارد .
سرهنگ تورج کردعلیوند افزود:این جاده از خروجی شهر دزفول تا کانال آبیاری بعد از شرکت تکین در محدوده شهرداری و پلیس راهور دزفول قرار دارد که در این محدوده از قسمت انتهایی جداکننده جاده تا کانال بعد از شرکت تکین حادثه خیز است و سالانه تصادفات بسیاری در این محدوده صورت می گیرد.
وی گفت:تاکنون در نشست شورای ترافیک و دیگر نشست ها در خصوص حل مشکلات جاده بن جعفر پیگیری های فراوانی شده و شهرداری در مدت حدود چهار سال اخیر ملکف شده نسبت به حل مشکلات این جاده اقدام کند که به علت معارض داشتن جاده تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی افزود:شهرداری در نظر دارد جاده بن جعفر را تعریض و کندرو بزند ولی تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده در حالی که به علت ایمن نبودن جاده روزانه شاهد تصادفات بسیاری در این جاده خطرناک هستیم.
فرمانده راهور دزفول اضافه کرد:در حوادث متعدد رانندگی در این جاده سالانه حداقل پنج نفر جان خود را از دست می دهند و حدود 40 نفر نیز مصدوم می شوند.
وی با تاکید بر ضرورت ایمن سازی این جاده افزود: برای کاهش حوادث خونبار رانندگی در این جاده باید فکری اساسی و اقدام جدی صورت گیرد.
سرهنگ علیوند گفت:در آخرین حادثه رانندگی که یکم فروردین ماه امسال در این جاده رخ داد برخورد یکدستگاه خودروی پراید با موتورسیکلت با سه نفر سرنشین یک نفر کشته و 2مصدوم برجای گذاشت.
وی افزود:در این حادثه به علت وخامت حال مصدومان راکب موتورسیکلت افراد مصدوم از محل جابجا شدند.
رئیس فوریت های پزشکی دزفول نیز به ایرنا گفت:در حادثه تصادف که در نخستین روز سال جدید در جاده بن جعفر رخ داد سه سرنشین موتورسیکلت مصدوم شدند .
سیدمحمد محمودی نژاد افزود:در این حادثه رانندگی یکی از مصدومان حادثه در بیمارستان درگذشت و وضع یکی دیگر از مصدومان نیز وخیم است که در آی سی یو بسر می برد ضمن اینکه مصدوم دیگر نیز که احتمال قطع پا داشت به علت وخامت حال به بیمارستان اصفهان اعزام شد.
مردادماه پارسال نیز برخورد 2 دستگاه خودروی سواری در این جاده یک کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.