به گزارش ایرنا رضا نجاتی پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات این شهرستان به ریاست سرپرست معاونت عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل این استان افزود:خسارت وارده به بخش کشاورزی ناشی از تگرگ اواخر پارسال و سیل اوایل فروردین امسال تاکنون جبران نشده ست.
وی با اشاره به محاصره 22 روستای شهرستان شوش در سیلاب و خسارت جدی به زیر ساخت های کشاورزی ، آب روستایی ، منازل روستایی و مدارس خاطر نشان کرد:اهالی 22 روستای آسیب دیده شوش همچنان از خرابی ناشی از سیل رنج می برند.
فرماندار شهرستان شوش گفت:در حوادث غیر مترقبه اواخر پارسال و سیل امسال به زیر ساخت های 25 روستا در مسیر آهودشت بخش شاوور خسارت وارد شد که از این تعداد 22 روستا خسارت جدید دید.
وی خواستار توجه ویژه مجموعه مدیریت استان خوزستان به مشکلات این شهرستان شد و گفت:با وجود اینکه شهرستان شوش در ایام نوروز پذیرای 2 میلیون مسافر نوروزی و کاروان راهیان نور و نیز 50 هزار گردشگر خارجی در طول سال می باشد زیر ساخت های این شهرستان برای پذیرایی از این حجم مسافر و گردشگر کافی نیست.
نجاتی از معاون عمرانی استاندار خوزستان خواست تا اعتباری برای تامین زیر ساخت های شهری به شهرداری شوش و سایر دستگاه های خدماتی پرداخت کند تا در فرصت باقیمانده تا نوروز امسال نسبت به ساماندهی زیر ساخت ها در این شهر اقدام کنند.

** منطقه ویژه اقتصادی شوش
فرماندار شوش ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شوش با رویکرد کشاورزی را یکی از مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت:انتظار می رود تا ایجاد منطقه اقتصادی شوش وارد گام اجرایی شود.
سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از اینکه تاکنون سند توسعه این شهرستان تنظیم نشده است گفت:اخیرا شاهد پیشرفت کمی در زمینه احداث گلخانه در شوش بوده ایم.
وی افزود:شهرستان شوش با وجود سه هزار نفر شتر و بیش از 200 نفر دانش آموخته رشته کشاورزی همچنین وجود دام سبک و سنگین دارای ظرفیت بالایی در زمینه پرورش شتر و نیز اسب می باشد که باید این ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت:در طرح منطقه ویژه اقتصادی شوش باید تمام ظرفیت ها از جمله صنایع تبدیلی دیده شود تا بتوان از این ظرفیت در راستای تولید و اشتغال در منطقه حداکثر استفاده را کرد.

** توقف طرح توسعه حرم دانیال(ع)
نجاتی تکمیل طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) را در راستای توسعه گردشگری مذهبی در این شهرستان ضروری دانست و گفت: نیمه کاره رها شدن طرح توسعه حرم دانیال(ع) بازتاب منفی به دنبال داشته و انتظار می رود این طرح با تامین اعتبار لازم تکمیل شود.

** توقف ساخت ساختمان پیش دانشگاهی شوش
فرماندار شوش همچنین با اشاره به توقف ساخت دبیرستان پیش دانشگاهی مجاور فرمانداری با 35 درصد پیشرفت فیزیکی گفت:از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان انتظار می رود با تامین اعتبار لازم این طرح آموزشی را برای سال تحصیلی آینده تکمیل کند.
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز در این نشست اعتبار تکمیل این واحد آموزشی را 11 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این واحد آموزشی ابتدا در چهار طبقه طراحی شده بود که با نظر سازمان میراث فرهنگی یک طبقه آن حذف شد.
رضایی ابرز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم این فضای آموزشی تا قبل از آغاز سال تحصیلی 96 تکمیل شود.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ودیگر مدیران شرکت کننده در این نشست از پل ناجیان ، طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) ، پل نظام مافی و بیمارستان در دست ساخت شوش دیدن کرده و از نزدیک در جریان مشکلات این طرح های قرار گرفتند.
شهرستان شوش با 215 هزار نفر جمعی ، 220 روستا و پنج شهر در شمال خوزستان واقع است.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.