خلیل منیعات چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:برداشت محصول کلزا از مزارع شادگان با ورود به موقع کمباین‌ها از فروردین ماه آغاز شد و با شرایط جوی مناسب محصول کلزای برداشت شده امسال نسبت به سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی افزود: شرایط خرید محصول کلزا از کشاورزان در سالجاری تسهیل شد و به قیمت مناسب به صورت تضمینی از آنها خریداری گردد ضمن اینکه مطالبات کلزاکاران بر اساس توافق به موقع پرداخت می‌شود.

منیعات اظهار داشت:با برگزاری کلاس‌های ترویجی و کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناسان در خصوص مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا به دنبال تشویق کشاورزان شادگان برای کاشت این محصول استراتژیک هستیم.

محصول کلزای شادگان برای تولید روغن به شرکت‌های روغن‌کشی در استان کرمانشاه ارسال شد.

آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب گسترش کشت محصولات گرمسیری در این ناحیه شده ‌است، گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می روند. 
زندگی اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است، از محصولات زراعی منطقه گندم، جو، شلتوک و صیفی جات اهمیت بیشتری دارند.علاوه بر این نخلستان ها از مهمترین منابع در آمدی مردم شادگان به شمار می روند. 
وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را به مناطق مهم اقتصادی استان خوزستان تبدیل کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.