غلامرضا شریعتی عصر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: پیش از این برای خرمشهر، اندیمشک و شوشتر شرایط خاصی پیش آمد اما با تمهیدات ویژه شرایط آن شهرستان ها کنترل شد.

وی  با تاکید بر این که فرمانداران باید همانند گذشته در زمینه مقابله با ویروس کرونا جدیت به خرج دهند توضیح داد:  باید اقدامات مقابله و کنترل  بیماری کرونا را  همان‌طور که آغاز کردیم به پایان برسانیم، اینکه در این برهه ادامه اقدامات رها شود امکان بروز یک انفجار یا طغیان بیماری را بیشتر می‌کند، مانند شهرستان رامشیر که  به علت  وجود یک رفتار خطرناک از تعداد چهار بیمار در ۵۰ روز به ۶۸ بیمار در پنج روز رسید که این اتفاق نشانه توجه  نداشتن به دستور العمل‌های وزارت بهداشت و توصیه های متخصصان و دست اندرکاران امر است.

استاندار خوزستان افزود: دهیاران و بهورزان به همراه و نیروهای بسیج در مناطق روستایی باید به شکل اضلاع یک مثلث به صورت هماهنگ فعالیت موثر در پیشگیری و کنترل کرونا داشته باشند و گروه های جهادی کار خود را به ویژه در روستاها ادامه دهند، مناطق یا شهرهایی در شرایط اوج ابتلا باشند باید به صورت منطقه ای تمهیدات ویژه ای برای آن ها به کار گرفته شود.

وی گفت: استان خوزستان ۶ درصد جمعیت کل کشور را دربرمی‌گیرد که از این میزان ۱.۵ درصد  مبتلایان به ویرورس کرونا را به خود اختصاص داده است، در این راستا تلاش شده تا حد ممکن میزان ابتلا به کرونا با وجود اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، اقدامات دستگاه‌های مختلف و تلاش مسئولان مربوطه در استان کنترل شود و شرایط پایداری به دست آید.

شریعتی خاظرنشان کرد: با توجه به شروع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی  وارد مرحله جدیدی از مقابله با کرونا شده‌ایم لذا می طلبد که شناسایی مبتلایان دقیق‌تر و سریع‌تر از گذشته صورت گیرد.

وی با بیان این که برخی از فعالیت ها همچون برداشت محصولات کشاورزی و تامین قوت روزانه مردم امکان توقف ندارد بیان کرد: این فعالیت ها باید براساس دستورالعمل ها و پروتکل وزارت بهداشت و رعایت فاصله‌گذاری انجام شود.

استاندار خوزستان  با اشاربه به وضعیت خوب  کشاورزی استان در سال جاری بیان کرد: بیش از پنج میلیون تن محصول کشاورزی شامل بیش از ۱.۵ میلیون تن گندم و صد هزار تن کلزا تا ۲ ماه آینده در استان برداشت خواهیم کرد هر چند این خبر  امیدوار کننده است اما باید مراقب سلامت کشاورزان  باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از اصناف  با وجود این که کارت سلامت  دریافت نکرده اند فعالیت خود را شروع کرده اند که این مساله باید از سوی صمت و  تعزیرات پیگیری شود، هیچکس بدون ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت حق بازگشایی کسب و کار خود را ندارد البته در این زمینه دستگاه قضایی  و نیروی انتظامی  با همکاری بسیج، ارتش و سپاه جدیت خوبی داشته اند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.